שומרים על העיניים – 5 טיפים לעיניים בריאות
מקור pixabay

העיניים שלנו הן אחד האיברים שאנו משתמשים בהם הכי הרבה ביום יום שלנו, ולכן אנחנו נוטים לעתים לקחת אותן כמובן מאליו. האמת היא שעל אף שהעיניים שלנו תמיד היו שם בשבילנו, כמו כל איבר אחר בגוף, הן חשופות למגוון פגיעות אפשריות שיכולות, בין אם בן רגע או כתוצאה מתהליך הדרגתי, לקטוע את שגרת החיים שלנו ולאלץ אותנו להתרגל למציאות חדשה. החדשות המשמחות הן שבאמצעות פעולות שונות, נוכל לשמור על העיניים שלנו ולצמצם ככל האפשר פגיעה בהן.

חכמים בשמש

השמש היא אולי הדבר הראשון שאנחנו רואים בעיני רוחנו כאשר אנו מדמיינים יום יפה, אולם קרניה עשויות להיות מסוכנות עבורנו מאוד. לקרן קרניים אולטרה-סגולות שיכולות לפגוע באופן חמור בעיניים שלנו, מה שמחייב אותנו להרכיב משקפי שמש ולהגן עליהן. על מנת להשיג הגנה מרבית, חשוב לרכוש משקפי שמש איכותיים וגדולים שניתן למנוע בכל חנות משקפיים ואשר ימנעו חדירה של קרני שמש מסוכנות מכל הצדדים, ולהקפיד להרכיב אותם לפי הצורך. 

טיפ שני שעשוי לסייע לכם בשמירה על העיניים הוא המנעות מעישון. לפי מחקרים שונים, העישון עלול לגרום באופן ישיר או עקיף להיווצרותן של מחלות שונות העשויות לפגוע בעיניים, כמו קטרקט, מחלת ניוון רשתית ועוד. תופעות מסוימות שאופייניות למעשנים, כמו יובש בעיניים, יכולות לגרום לאי נעימות קיצונית לאלה החווים אותן.

התבוננות במסכים – איך לעשות את זה נכון

המסך של הסמארטפון, צג הטלוויזיה או המחשב – כל אלה עשויים לגרום נזק ממשי לעיניים. על מנת לצמצם את הנזק מהמסכים, חשוב לדאוג לתאורה מתאימה בחדר ולעשות הפסקות מדי שעה לכל הפחות על מנת לאפשר לעיניים לנוח. כמו כן, הגדלת התוכן – תמונות, טקסטים ועוד – בו אתם צופים במסך, תקל על העיניים ותסייע בצמצום הנזק.

פעילות גופנית יכולה לסייע גם היא בשמירה על העיניים. פעילות גופנית תורמת להזרמת דם לרשתית, מה שתורם לבריאות העיניים באופן ישיר, וכן משפיעה על מגוון היבטים אחרים של גופנו, כמו רמות סוכר ועוד, שעשויים להשפיע על העיניים ולתרום להתפתחות מחלות.

הטיפ החמישי הוא כמובן קיום בדיקות עיניים באופן שגרתי אצל רופא, על מנת לזהות ולאבחן בשלבים מוקדמים מחלות שונות. כמו במקרים רבים נוספים, גם כשמדובר בעיניים, אבחון רציני יכול לאפשר טיפול חיוני ולהציל את הראייה.

אם הגעתם למצב שאתם זקוקים למשקפיי ראייה, מוזמנים להתייעץ עם טל אופטיקה המספקת משקפיים ממותגי על ועדשות מגע איכותיות: 09-8854104

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here