גיבורת היופי
קרדיט תמונות: עיריית מגדל העמק.

לפני יום השואה והגבורה נערך טקס "גיבורות היופי 2019" ובו הצדיעו לעשרות שורדות מכל הארץ ומתוכן אחת ממגדל העמק

גיבורת היופי
קרדיט תמונות: עיריית מגדל העמק.

ביום חמישי צוין יום הזיכרון לשואה ולגבורה ברחבי המדינה. רגע לפני היום החשוב התקיים טקס מרגש שכל כולו הצדעה לנשים מכל הארץ ששרדו את השואה, האירוע התקיים במעמד שרים, חברי כנסת ראשי עיריות, אומנים ומכובדים רבים. במהלך הטקס, אותו יזמה אל״מ (במיל') רונית לב, מארגון "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים", זכתה כל אחת מהשורדות הגיבורות ליום גדוש בפינוקים כולל סטייליסטית אישית צמודה שליוותה אותן עד לעלייתן לבמה שם קיבלו את אות "גיבורת היופי 2019". בין השורדות הייתה גם אירה רובינצ'יק ממגדל העמק.
אירה, ילידת 1946, הייתה בת 5 כאשר התחילה המלחמה. אביה גויס למלחמה ובימים הראשונים נעדר. מאז ועד היום לא ידוע מה עלה בגורלו ומקום המצאו. המשפחה שהתה 4 שנים בסיביר בפינוי ואחר כך חזרו הביתה. אירה, לה יש אמא ואחות, גדלה ולמדה אופנה ותפירה. שלושתן עלו לארץ בשנת 1990. אירה נישאה ולה יש שני ילדים, שני נכדים ושלושה נינים.
בטקס נכחה משלחת מכובדת ממגדל העמק שכללה את ראש העירייה אלי ברדה, מנהל האגף לשירותים חברתיים ויועץ ראש העיר לענייני אזרחים ותיקים מומי בן סימון, מנהלת המדור לאזרחים הוותיקים ברכה בן סדון ורכזת מועדון קפה בריטניה נינה קנבסקי.
ראש העירייה הודה לאל"מ רונית לב על יוזמה ומחווה מבורכת ומרגשת של ארגון 'מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים' שביקשה להצדיע לנשים הגיבורות ששרדו את השואה ומהוות השראה לדורות הבאים של עם ישראל.
מומי בן סימון, מנהל האגף לשירותים חברתיים אמר: "אנו מגלים כבוד ורגישות לניצולי השואה. באמצעות המדור לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים פותחו בשנים האחרונות מסגרות, תוכניות ומיזמים רבים לקידום רווחתם של ניצולי השואה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here