תכנית ארבע שנתית ייחודית ללימודי חלל
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

בית הספר "אורט רוגוזין" מגדל העמק ממשיך לחדש והשנה פתח עבור תלמידי ז'-ט' תכנית ארבע שנתית ייחודית ללימודי חלל.

תכנית ארבע שנתית ייחודית ללימודי חלל
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

השמיים הם לא הגבול: "אורט רוגוזין" תהפוך השנה לחטיבת הביניים הראשונה בעמק ששילבה כחלק מתכנית הלימודים של תלמידי כיתות ז'-ט' גם לימודי חלל. מדובר בתכנית ייחודית ארבע שנתית שתועבר על ידי בני הזוג גיא ומרינה חץ שני דוקטורים לחלל שניהלו בעברם מעבדה של נאס"א ופתחו בשנה האחרונה את "מרכז חלל ומדעים בעמק" בבלפוריה שמטרתו לגרות ולאתגר את יצר הסקרנות בילדים ובני הנוער על ידי מחקרים סביבתיים לצד פיתוח מיומנויות למידה הן במרכז והן בבתי הספר.

הפיילוט לתכנית החל במגדל העמק כבר בשנה שעברה כאשר תלמידי כיתות ו' בבתי הספר בעיר נהנו מסדנאות בנושא חלל ובעקבות העניין שגילו התלמידים הורחבה השנה התכנית גם לחטיבת הביניים. השבוע התקיים השיעור הראשון "מבוא ללימודי חלל" לתלמידי כיתות ז' ובמהלכו ילמדו התלמידים ויחוו נושאים כמו אסטרונומיה, אסטרופיזיקה, טכנולוגיות מידה גיאוגרפיות, חישה מרחוק, מדעי כדור הארץ ועוד.

ד"ר חץ התייחס השבוע לראש מינהל חינוך מלי אליגוב, מנהלי בית הספר דודי גריסרו ויובל סביון, אידה זילברבלט מנהלת הפרויקטים של בית הספר ורשת "אורט" שדוחפים את הפרויקט ואמר כי בזכות אנשי חינוך שמאמינים בחשיבות של תחום החלל, מבינים שחלל שווה קידמה ונותנים לנו במה כדי ללמד את הילדים המקסימים – הפרויקט יצא לפועל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here