תובנות הקורונה בתשלובת מילואות – תרומת מחשבים לבתי הספר האזוריים
קרדיט צילום: מילואות.

מידי שנה בתשלובת מילואות מסייעים ותורמים לקהילה האזורית, ולשם כך הוקם במילואות צוות ייעודי שפועל מזה 16 שנים ומקים פרויקטים למעורבות ותרומה לקהילה. בעקבות הקשיים החינוכיים שהביאה מגפת הקורונה בחר הצוות להקים את פרויקט "מחשבים לחינוך" – תרומה של 65 מחשבים חדשים לבתי הספר האזוריים, לאפשר למידה מרחוק.הצוות החליט לנצל את יתרת התקציב השנתית לטובת חיזוק בתי הספר בימים לא פשוטים אלו, ולתרום מחשבים ניידים אישיים לבתי הספר האזוריים, כך שתלמידים שאין באפשרותם יוכלו גם הם להיות חלק מהלמידה מרחוק.

רמי רז  מזכיר מילואות: "הקורונה שטרפה את כל הקלפים וחייבה את כולנו ללמוד להתנהל מרחוק, פתחה חלון והזדמנות לנו ולילדינו, לרכוש כלים ללמידה מרחוק. אך במקביל, במוסדות הלימוד שתומכים בתלמידים בלמידה ייחודית זו, נוצר הצורך במתן פתרונות למשפחות שהיו זקוקות למחשבים ניידים כדי לאפשר את הקשר השוטף.משבר הקורונה מחייב אותנו לראות כאתגר וכמנוף, ליצירת שיפור וקדמה, ובעיקר לדור העתיד שלנו.

המחשבים הניידים חולקו באופן אישי לכל בתי הספר, ובכל מפגש שכזה התקבלנו בחיוך ובמילות תודה שחיממו את ליבנו. אני מברך על היכולת לסייע ולהעניק, על היכולת לצמוח גם מתוך משבר שכזה".

גם הארגון האזורי משקי המפרץ קם כתוצאה של משברבשנת1948כארגון קניות אזורי. מאוחר יותר, בשנת 1960 הוקמה מילואות המפעלים האזוריים בגליל המערבי וזבולון. 25 קיבוצים ומושבים התאגדו באופן שוויוני והקימו את תאגיד מילואות, המשלב עבור בעליו את הפתרון ויכולת הפיתוח של החקלאות באזור ונותן כרית פיננסית לעת צרה ולעת שינוי והפרטה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here