מארי ומרב , שותפות מרגשת. צילום: טליה בן סבו.

מארי ליבס, ידידת המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, אשר בחרה במכללה כמקום לימודי ההנדסה של ביתה רנאא העובדת עימה במפעל, משתפת בראיון גלוי לב על הזרזים להצלחתה המרשימה, על האמונה והאהבה למקצוע, על החסמים, על ההתמודדות עם האתגרים והמורכבויות, על חשיבותן של נשים במקצוע ועל תרומתה החברתית המיוחדת במימון שכר לימודיהם של סטודנטים במגמת הנדסת חשמל ובקורס הנהלת חשבונות, בשילוב עבודתם במפעל בניהולה.

למנכ"לית, מארי ליבס מנוף הגליל יש פינה חמה במיוחד למכללה הטכנולוגית נוף הגליל ולא רק בגלל שביתה רינאא בחרה ללמוד הנדסת חשמל במכללה, גם לא רק בגלל שמארי מטפחת סטודנטים ממגמת חשמל ומממנת לימודיהם במכללה לצד העסקתם במפעל אותו היא מנהלת, למארי יש פינה חמה למכללה בגלל מה שהיא מגדירה: "חממה איכותית של טוב, אהבת אדם, צוות הנהלה מסור ואכפתי, קיום מכובד ומכבד של הסטודנטיות והסטודנטים."

בראיון לפודקאסט המכללה: "תעשייה, מכללה ומה שביניהם," אמרה מארי, "אני מאוד שמחה להיות במכללה, כמי שמאמינה יותר בעשייה ולא בדיבור, נעתרתי בכל זאת לאתגר הפודקאסט בשל חשיבותו."

מארי מבהירה כי מעולם לא הרימה ידיים, אתגרים ומורכבויות גורמות לה ליותר רצון להצליח." אני מאמינה שאין דבר שאם את רוצה להגיע אליו, לא תוכלי להגיע אליו, כך באמונה גדולה, בעידוד הוריי ובאהבתי למקצוע בחרתי במקצוע זה, אומרת מארי ומוסיפה, התמיכה האדירה מהוריי לסלול דרך חדשה במקום שנשים מהחברה שלי לא פסעו בה עד אז, לעולם אכיר תודה למשפט שאמרו לי הוריי כשהתחלתי את המסע "אם את לא יכולה אז מי כן יכול", זה מוטו אצלי בחיים.

מארי למדה הנדסת חשמל בטכניון מקצוע אותו היא מגדירה מהקשים, פרט להיותה אישה, להיותה מהחברה הערבית השמרנית, נאלצה מארי להתמודד עם הקודים התרבותיים, עם חסם השפה, "הלימודים היו באנגלית ובעברית, זה היה אתגר גדול אך גם לו יכולתי," אומרת בצניעות מארי.

למארי יש מפתחות להצלחה אותם היא שמחה לשתף את הסטודנטים והסטודנטיות במכללה, "תאמין בעצמך, ביכולותיך, תאמין כשגם קשה אתה מתגבר על הקושי, והכי חשוב תאהבו את מה שאתם עושים, זה המפתח להצלחה."

סיפור הצלחתה של מארי אינו סיפור סינדרלה או סיפור מהאגדות, זהו סיפור על נחישות והתמדה בלתי פוסקת לממש את יכולותיה, מארי הצטרפה כפקידה במפעל "חשמל נצרת" מפעל לייצור לוחות חשמל בארץ ובעולם, מארי המשיכה לטפס בתפקידים מפקידה למנהלת פרויקטים מנהלת המחלקות השונות במפעל ועד לרגע בו החליטה כי הגיעה העת להפוך משכירה לשותפה בחברה אותם הקימו: "חשמל נצרת הנדסה", לפני ארבע שנים רכשה מארי את מניות החברה והפכה להיות מנכ"לית החברה המעסיקה שישים וחמישה עובדים מתוכם עשר נשים.

מארי: "אני חשה כמי שצללה בתוך הסלע ולא לשמוע לאנשים רבים בדרך שאומרים לך שאתה לא יכול וכן לשמוע את אלה שמעודדים אותך להתקדם כל הזמן.

התמודדתי עם מכשולים ואתגרים רבים, אני זוכרת את הפעם הראשונה שהגעתי לשטח כמפקחת וכמנהלת פרויקט היו מי שהרימו גבות ולא הבינו מה אני עושה כאן ולא במטבח, הם למדו מהר להכיר אותי ואת ביצועיי".

"ביום יום שלנו אנו מאירים את העולם, כבן אדם שאוהבת אנשים וכמי שעסוקה בלחולל שנויים בחברה בה אני חיה, אני עסוקה בעניין זה כדוגמה אביא את נושא מקומה של האישה בחברה בשנת 2023, אני מחוללת שינוי בנושא, שינוי מהותי בדעות הקדומות שגדלנו עליהם כמו התפיסה האומרת כי מקומה של האישה בבית, לגדל את הילדים, אני ההוכחה שאפשר לפתח קריירה ולהיות בעלת משפחה מקסימה, לגדל ילדים בעלי הישגים נפלאים ואפילו להיות הבוסית "של הבעל העובד אף הוא בחברה שלי."
מארי מאמינה ברוח האדם, כל אדם, מתוך כבוד ,אמונה ואהבה, "אני מאוד גאה במכללה הטכנולוגית נוף הגליל.

מהרוח הטובה הנושבת במכללה, עשינו מספר שיתופי פעולה חשובים ומוצלחים. המכללה היא ממש חממה לסטודנטים, להם אני אומרת תאמינו בעצמכם, אתם יכולים, אל תוותרו על המימוש העצמי, תגשימו את עצמכם."

מארי ליבס, מנכ"לית ובעלת חברת "חשמל מארי הנדסה", מהנדסת חשמל, בוגרת הטכניון, זוכת פרס התעשייה לשנת 2021, שימשה בעבר כיו"ר הועדה לחברה הערבית בהתאחדות התעשיינים, נשואה לאוסאמה ליביס, אם ל-רינאא, סימעאן וחנין, רינאא הינה סטודנטית במכללה לחשמל, גדלה והתחנכה בעיר נצרת, כיום, תושבת נוף הגליל.

מארי, כיהנה בעבר כחברת הנהלה התאחדות התעשיינים מרחב הצפון, וכיום חברת הנהלת המתכת בהתאחדות התעשיינים. חברת הנהלה פורום יצרני לוחות חשמל, חברת הנהלה עמותת מסאר לחינוך ותרבות. אישה פורצת דרך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here