צילום דניאל מילר

ריקוד מאת נועה אשכול לטקס הזיכרון ״עשור״ (1953)
מופע שקיעה לאמפיתיאטרון בית לוחמי הגטאות מאת האדריכל שמואל ביקלס

אמפיתיאטרון בית לוחמי הגטאות

יום רביעי, 1 ביולי 2020 בשעה 18:00

אמפי

"אמפי" היא עבודת אמנות לתיאטרון פתוח, המבוססת על יצירת מחול של הכוריאוגרפית נועה אשכול (1924-2007).

בשנת 1953 הוזמנה אשכול על ידי מחלקת התרבות של הקיבוץ המאוחד ליצור ריקוד לעצרת זיכרון רבת משתתפים במלאת עשור למרד גטו ורשה, שהתקיימה בשטח פתוח, סמוך לאמת המים בקיבוץ לוחמי הגטאות. המחול בוצע על ידי אנסמבל של רקדנים מקצועיים (ביניהם נעמי פולני, כלת פרס ישראל), יחד עם עשרות תלמידי תיכון בהדרכתה של אשכול, בליווי מוסיקה מאת הרברט ברון.

הריקוד בוצע פעם אחת בלבד ואין בנמצא תיעוד מלא שלו. פס הקול המקורי אבד, ומכאן ששיחזור המחול שקול להרכבה מחדש של ממצא ארכיאולוגי כמו כד עתיק, שרק כמה שברי חרס נותרו ממנו.

באדיבות הקרן ע"ש נועה אשכול

העבודה "אמפי" (1953/2020) תשחזר את יצירתה הנדירה של אשכול, בסמוך לאתר התרחשותה המקורי. על בסיס סרט קולנוע אילם בן 4 דקות חוברה עבודת מחול בת 40 דקות, בליווי יצירה חדשה של המוזיקאי שושן. העבודה תעלה לראשונה באמפיתיאטרון מוזיאון בית לוחמי הגטאות, שתכנן האדריכל שמואל ביקלס. בהמשך תעלה העבודה בתיאטראות פתוחים נוספים בישראל וברחבי העולם.

מפיקה: יעל כהן | רקדנים: תמר אבן-חן, דרור בירגר, הילה ברקמן, שיר סיוון, נונציה פיצ׳אלו, מישל שלחה | מוסיקה מקורית: שושן | תלבושות ועיצוב אמנותי: נטע דרור | דרמטורג: פלוריאן מלצאכר (ברלין) | מנהלת חזרות: כרמית בוריאן | בשיתוף הקרן ע״ש נועה אשכול לכתב תנועה

צילום דניאל מילר

האירוע יתקיים לפי הנחיות משרד הבריאות – מספר המקומות מוגבל

העבודה מופקת ע״י עמותת מרסל לקידום אמנות ותרבות, בתמיכת הקרן לקופרודוקציות בינלאומיות של מכון גתה ומפעל הפיס, ובשיתוף הקרן ע״ש נועה אשכול לכתב תנועה, מוזיאון בית לוחמי הגטאות, 1:1 מרכז לאמנות ופוליטיקה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here