קרדיט: pixabay

הרבה מאוד אנשים רוכשים דירה חדשה מקבלן, ונאלצים לחכות הרבה מאוד זמן עד למסירת המפתח והכניסה בפועל לדירה. התקופה שבינתיים היא תקופת המתנה ממושכת שיכולה להיות מורטת עצבים גם עבור אנשים עם עצבי ברזל. כך או כך, כאשר מתבשרים סוף סוף על הכניסה הצפויה לדירה, חשוב מאוד לשים לב שאתם עושים את מה שצריך לעשות, ולא נוהגים בפזיזות בדברים שאתם עלולים להתחרט עליהם בהמשך. אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות הוא בדק בית לפני קבלת מפתח.

למה צריך לעשות בדיקת בית לפני מסירת מפתח?

למרות שהגיוני לחשוב שדירה חדשה מקבלן היא דירה שבה כלל המערכות בנויות בצורה תקינה והיא ללא פגמים או ליקויים, המציאות היא לא תמיד ככה. הרבה פעמים קבלן מנסה לחסוך במקומות שונים ולבצע דברים בצורה לקויה בכדי לחסוך זמן או עלויות בנייה. ועל כן, חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה על ידי איש מקצוע אשר יעבור על הדירה בצרה מקצועית וייתן את חוות דעתו לגבי העבודה של הקבלן. למעשה, בדיקת בית לפני מסירת מפתח היא בדיקה חשובה אשר כל אחד שלא רוצה להיתקל בעתיד בהפתעות לא נעימות שיגרמו לו ולבני משפחתו עוגמת נפש וכמובן הוצאה כספית גדולה, חייב לעשות אותה.

דוחות בדק בית – מי מנפיק אותם?

דוחות בדק בית הם המסמכים שמאפשרים להגיע אל הקבלן ולהוכיח לו שלא ביצע את העבודה כמו שצריך. הדוחות הללו גם קבילים בבית המשפט ויכולים לשמש כראיה במקרה שבו הקבלן מסרב לתקן פגמים או ליקויים שלפי הדו"ח הם באשמתו. בכל מקרה, את הדוחות הללו מנפיק מהנדס בדק בית אשר עבר את ההכשרה המתאימה מטעם משרד הכלכלה, ויודע כיצד למצוא את כל הליקויים והפגמים שבדירה. מהנדס בדק בית גם מחזיק בציוד ובמכשור המתאים לצורך ביצוע הבדיקה בדברים שלא ניתן לזהות אותם ללא מכשור מתאים.

כיצד בוחרים מהנדס בדק בית?

דוחות בדק בית מקצועיים יכולים לחסוך לכם אלפי שקלים של תיקונים עתידיים. ועל כן, כדאי מאוד לוודא שאתם בוחרים במהנדס מקצועי ובעל ניסיון אשר בזכות ניסיונו הרב יוכל לבצע את הבדיקה בצורה המקצועית ביותר ולפרט לכם בדו"ח בצורה ברורה את כל הליקויים והפגמים הקיימים בדירה. בדיקה שכזאת אמנם עולה כסף אך החיסכון שמגיע בעקבותיה הוא בדרך כלל גדול הרבה יותר. למעשה, הדברים שצריך לבדוק לפני שבוחרים מהנדס בדק בית הם:

  • ניסיון של כמה שנים בתחום.
  • לקוחות שממליצים עליו.
  • מחזיק בהכשרה הנדרשת עבור ביצוע הבדיקה.

בדיקה של דירה לפני רכישתה

הרבה מאוד אנשים בוחרים לקרוא למהנדס בדק בית גם עבור בדיקת דירה שאותה הם רוצים לרכוש מיד שנייה. במקרה של דירה ישנה הסיכוי למצוא פגמים או ליקויים בדירה הוא גבוה הרבה יותר, והדו"ח שאותו מנפיק המהנדס יכול להיות ההבדל בין רכישה של דירה בעייתית לבין רכישה מוצלחת. ועל כן, בדיוק כמו שברכישה של רכב מיד שנייה אנחנו הולכים למוסך בכדי שיבצע בדיקת רכב לפני הרכישה, כך גם במקרה של רכישת דירה, שעלותה היא גבוהה הרבה יותר וההפסדים במקרה של ליקויים הם גדולים מאוד.

כמה זמן לוקח לעשות את הבדיקה?

כאשר מדובר על דירה בגודל ממוצע הבדיקה נמשכת בדרך כלל כשעתיים עד 3 שעות. עם זאת, במקרה של דירה גדולה, או דירה ישנה עם הרבה מאוד ליקויים הבדיקה עלולה לקחת יותר זמן.

כמה עולה בדיקה שכזאת?

מחיר הבדיקה משתנה לפי גודלה של הדירה ומורכבות הבדיקה. בדרך כלל בדיקה של דירת 3 חדרים תעלה בסביבות 1,000 עד 1,500 ₪, לעומת בדיקה של דירה גדולה יותר או דירה עם גג או גינה שיכולה לעלות גם 2,000 ₪ ואפילו יותר.

האם ניתן לבצע את הבדיקה בצורה עצמאית?

אדם שלא למד את התחום ואין לו את ההכשרה המתאימה לעולם לא יצליח להגיע לכל הליקויים והפגמים שימצא מהנדס בדק בית מומחה ובעל ניסיון. ועל כן, אם אתם לא רוצים לגלות הפתעות לא נעימות בעתיד ולהוציא הרבה מאוד כסף על דברים כמו נזילות ותיקונים שונים בבית, כדאי שלא לנסות לחסוך ולעשות את הבדיקה לבד, אלא לקרוא לאיש מקצוע מנוסה שגם מחזיק בכלים הנדרשים לביצוע הבדיקה בצורה מקצועית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here