כחלק מהמאבק פנה ראש העיר אבי אלקבץ לראש מועצת עמק יזרעאל אייל בצר בתחומה שוכן המפעל וביקש לפעול נגד המפעל. כמו כן נועד סגנו שלמה מליחי עם השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין שהנחה את הגורמים המקצועיים לטפל בנושא.

עיריית עפולה והעומד בראשה, אבי אלקבץ הרימו השבוע הילוך במאבק נגד סגירתו של מפעל "שיבולת דגן" הממוקם במרחביה הסמוכה לשכונת "רובע יזרעאל" בעפולה ושתושביה סובלים ממטרדי ריח וזיהום אוויר קשים. לאחרונה התקבלו בעיריית עפולה פניות רבות בבקשה להתגייס למאבק למרות שהמפעל אינו ממוקם בשטחה של העיר.

ראש העיר אבי אלקבץ פנה במכתב ארוך לראש המועצה אייל בצר וביקש ממנו לטפל בנושא בדחיפות שכן בסוף השנה אמורה לפוג הארכה שניתנה לראשי המפעל שכן איכות חייהם של תושבי השכונה החדשה נפגעת מדי יום ובידיו הכלים לבצע אכיפה ולסגור את המפעל לאלתר. במקביל, הנחה אלקבץ את סגנו, שלמה מליחי, לפנות בדחיפות לשר להגנת הסביבה ובמפגש שהתקיים השבוע הציג מליחי דוח ובו שרשרת הפרות של המפעל משנת 2013 ועד היום. "לא יכול להיות שאלפי תושבים שבחרו לחיות בשכונה חדשה עם איכות חיים גבוהה יסבלו השכם והערב ממטרד סביבתי בלי שיהיה פתרון מוחלט למטרד" אמר מליחי במהלך המפגש עם השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין ועם מנהלת המחוז במשרד דורית זיס, בלשכת השר בירושלים בה השתתפו גם פעילי המאבק של תושבי השכונה אילן יהודה ופליסיה שמאי. בתגובה לדברים הבטיח השר והנחה את מנהלת המחוז זיס, להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת להגן על איכות החיים של התושבים בשכונה לרבות החמרת התנאים להפעלת המפעל. לאחר המפגש ציין מליחי כי "אמנם ידיו של המשרד יכולות להגיע רחוק מאוד אך אין ביכולתם לאכוף את יישום ההחלטות בשטח" ומשכך פנה מליחי גם לראש המועצה אייל בצר שבשטחה פועל המפעל וביקש ממנו להפעיל את סמכותו בהתאם. בצר מצדו הסכים ואף הוסיף כי ינחה את הדרגים המקצועיים ברשותו לדרוש את ביצוע כל הכללים והתנאים שהוצבו למפעל טרם חידוש רישיון העסק בתחילת שנת 2020. במהלך השיחה הבהיר בצר כי "לא יינתן רישיון עסק אם לא יעמוד המפעל בכל התנאים" והוסיף, "אפעיל את סמכותי לביצוע אכיפה בנושא". יש לציין כי חבר מועצה נוסף שפועל במסגרת המאבק החשוב הוא עדיאל אילוז שמלווה את פעילי השכונה בתיאום עם ראש העיר אבי אלקבץ שאמר השבוע: "איכות חיי התושבים שלנו הינה במעלה הראשונה והוסיף: "נמשיך ונעקוב אחר ביצוע כל הנחיות משרד איכות הסביבה עד לפתרון הבעיה".

שלמה מליחי ופעילי המאבק בפגישה עם השר אלקין
קרדיט צילום: לשכת השר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here