צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל

אנו בעיצומם של חודשי החורף, אך ניצני האביב כבר כאן. זהו זמן מצוין לצאת לטבע וליהנות משלל הפריחות בשיא תפארתן. ברשות ניקוז ונחלים כינרת ממליצים על טיול לשמורת אחו נוב, הממוקמת בדרום הגולן, בין מושב נוב לישוב חיספין, ששטחה משתרע על פני מישור של כ- 763 דונמים וגדלים בו יותר מ400 מיני פרחים וצמחים שונים.

אחו נוב הינו אחד המקומות הבודדים בארץ בהם ניתן ליהנות מפריחותיו של אירוס הביצות שצומח בטבע ופריחתו מקשטת בימים אלו את האחו – מהצמחים הנדירים והייחודיים ביותר בישראל, הנמצא בסכנת הכחדה היות ואין מקומות רבים שהקרקע הביצתית מתאימה לגידולו. תפוצתו העולמית מתרכזת באזור מצומצם- מחלקו הצפון מזרחי של הים התיכון ועד ישראל.

בעבר גדל אירוס זה גם בביצות השרון, בעמק יזרעאל ובגליל התחתון, כיום בעיקר באחו נוב. פריחת האירוס צפויה להימשך באביב, אך יש לזכור כי החורף הנוכחי הוא החם ביותר זה 30 שנה, ויתכן כי מועד הפריחות יתקצר. לקראת סוף מרץ- אפריל, תחל באחו נוב פריחת העיריוני הצהוב, ועם בוא חודש מאי ירים ראשו מתוך הקרקע גם הקנרס הסורי.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 98 וממשיכים אחרי צומת אפיק כ- 10.4 ק"מ. פונים שמאלה לכיוון מושב חיספין, נוסעים כ- 200 מטר ופונים שמאלה למגרש החניה בשמורה.

כותבים בוויז- שמורת אירוס הביצות נוב

מסלול ההליכה: מהכניסה לשמורה צועדים בשביל. כ-400 מטרים מהכניסה מתגלים ממול, שטחים זרועי פריחה מרהיבה . ניתן להמשיך בשביל אבני בזלת, הפונה ימינה ומערבה מספר דקות, שם נמצא שטח פורח נוסף. לאורך השביל מוצבים שלטי הסבר על הצמחים והפרחים השונים. מגיעים אל כביש הגישה למושב חיספין, פונים ימינה הליכה של 4 דקות בחזרה לחניה.

קיים שטח בשמורה המונגש לעגלות ילדים ואנשים עם מוגבלויות.

צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here