צילום - אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר

החוף הראשון בכינרת שתוכנן ובוצע כחלק מתכנית תמ"א 13/13/א'

לפיתוח תיירותי והנגשה לציבור של חופי הכנרת

צילום – אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר

בתום עבודות פיתוח נופיות, לרבות הקמת מבנים בחוף דוגה ובהשקעה של 30 מיליון שקלים, במימון משרד האוצר, משרד התיירות, משרד הפנים ואיגוד ערים כינרת, מפרסם האיגוד מכרז פומבי להפעלת החוף. דוגה, הממוקם בצפון-מזרח הכינרת ומשתרע על שטח של 100 דונם, הינו החוף הראשון שתוכנן ובוצע מכוחה של תכנית תמ"א 13/13/א' לחופי האיגוד, שמטרתה פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והמורשת. התכנית כוללת 14 מחופי איגוד ערים כינרת וקטעים של שביל "סובב כינרת".

יו"ר ש"ס ושר הפנים, אריה דרעי: "אני מברך על חניכת חוף הרחצה בדוגה ועל השירותים המגוונים שיינתנו לקהל המתרחצים. הכינרת היא משאב טבע שאהוב עלינו ביותר ומשרד הפנים ברשותי, כמי שאמון על פעילות חופי הרחצה בישראל, ימשיך לטפח ולשמר אותה. החופים בארץ הינם משאב ציבורי ובעונת הרחצה האחרונה היוו מקום בילוי עיקרי לאור איסור היציאות לחו"ל בשל משבר הקורונה. אני מקווה ומייחל שבעונה הבאה אזרחי ישראל ישובו לרחוץ בחופים, והפעם ללא מגבלות התו הסגול".

שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן: "אני שמחה מאד שמשרד התיירות חונך אתר של תיירות נגיש כלכלית, ברמה גבוהה של השקעה ופיתוח לחופי הכינרת. במסגרת תכנית האב שמכין המשרד בהנחייתי לתשתיות תיירות במדינת ישראל, יינתן מקום משמעותי לפיתוח תשתית תיירות נגישה לצרכן במדינת ישראל".

צילום – אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר

 

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "חניון דוגה עתיד להציב סטנדרט חדש לקמפינג בארץ. מעבר לביקוש בחודשי הקיץ ובחגים, אנו מאמינים שלחוף יש פוטנציאל למשוך אליו גם תיירים מחו"ל, שיחפשו חניון איכותי על חוף הכינרת (Sea of Galillee) במזג אוויר, שאפילו במרבית ימי החורף, מתאים לקמפינג, במושגים של תיירות מחו"ל".

יו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום אומר: "אנו שמחים על סיום העבודות בחוף דוגה. בחוף התבצע פיתוח תיירותי ברמה גבוהה של מוצר תיירותי שונה וייחודי. אני מודה למשרדי האוצר, התיירות והפנים על תקציבי הפיתוח שיעניקו היצע חדש לנופשים, בעיקר בכל הקשור למגוון רמות של קמפינג כולל לקרוואנים  ושאר מתקני חוף ברמה גבוהה. תפעול החוף בסיומו של ההליך המכרזי יביא לשילוב מפעיל מהשוק הפרטי אשר יידע להפיק את המרב והמיטב מחוף דוגה לטובתו ולרווחתו של הציבור".

חוף דוגה כולל חוף רחצה מוכרז, מבני שירותים ומלתחות, הנגשה מלאה, מתקני ספורט ומשחק וחניון כלי רכב. כמו כן, מציע חוף דוגה אפשרויות קמפינג מגוונות בתמהיל ראשון מסוגו בכינרת, קמפינג ללינת שטח בסיסית בשטח הפתוח, חניון לילה משולב לכ-40 אוהלים במתחמים מוסדרים עם תשתיות נלוות, חניון לילה לכ- 37 קרוואנים כולל חיבורי חשמל, מים וביוב לכל קרוואן ועוד.

בנוסף, קיימים בחוף אזורים עם אפשרות להקמה של אוהלי קבוצות ושל כ-12 יחידות אירוח קלות. עוד הוקם בחוף מבנה מסעדה, חנות נוחות ומזנון.

חוף דוגה הינו החוף הראשון שפותח לפי תכנית המתאר תמ"א 13/13/א', לחופי איגוד ערים כינרת, שנכנסה לתוקפה באוקטובר 2015, לאחר כ-5 שנות תכנון. ייחודה של התכנית, הינה האיזון בין שמירה על ערכי הטבע והנוף לבין פיתוח תיירותי ברמה גבוהה, הכולל חופי רחצה, אפשרויות קמפינג מגוונות, החל מהקמפינג הבסיסי ביותר ללא כל תשתיות נלוות, דרך חניוני לילה משולבים (משטחי אוהלים, מתחמי קרוואנים) ועד אוהלי קבוצות ויחידות אירוח קלות והכל כחלק מפארק נופש חופי, כולל מבני שירותים ומלתחות, מתקני ספורט ומשחק, מיצללות, נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלויות, ספורט ימי ועוד.

פרטים על מסמכי המכרז ניתן למצוא באתר האינטרנט של איגוד ערים כינרת – www.kineret.org.il, לשונית "מכרזים". יזמים מוזמנים לתאם סיור בחוף מול הגר, במייל – info@lakekinneret.co.il

צילום – אבי אריש, רחף צילום פרויקטים מהאוויר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here