קרדיט צילום אלון לויטה

אירוע בתים מספרים בנצרת יתקיים בין ה-17-19 וה-24.26 במרץ בין השעות 10:30 – 18:00. האירוע יספק הצצה לבתים ובמבנים המסקרנים ביותר בעיר, בעשרות סיורים מיוחדים, סדנאות קולינריות , סדנאות יצירה ואמנות ומפגשים אישיים עם בעלי הבתים והחנויות המיוחדות וטובי הבשלנים.
אירוע בתים מספרים בנצרת נערך במסגרת פסטיבל טעמים גליל העמקים. המיזם האורבני הייחודי , מציע סיורים הכוללים תגליות מרתקות של אתרים המספרים את ההיסטוריה המרתקת וההווה של העיר. הסיורים מאפשרים למבקרים לחזות במגוון סגנונות עיצוב, דרכי חיים, אמנות, היסטוריה, תרבות, קולינריה ובבתים בעלי ערך מוסף המחזקים את הקשר אל העיר.

במהלך שני סופי השבוע של בתים מספרים, ייהנו המטיילים מעשרות פעילויות במחירים ייחודיים: כדור פורח, סדנאות ייחודיות , סיורים מודרכים וסיורים חופשיים, כמו לדוג' סיור מודרך בכפר נצרת , סדנאות וסיורים במפעלי ממתקים ועוד..
ד"ר שריף ספדי, מנכ"ל עריית נצרת: " אנו שמחים וגאים לקחת חלק בפסטיבל הגדול והמשמעותי באזור הצפון. העירייה מעודדת את חשיפת המבנים והאתרים הייחודיים שבעיר ובוחרת מתוך היצע של אלפי בתים , עסקים ומבנים ייחודיים, את המסקרנים והמפתיעים ביותר. נצרת היא עיר היסטורית, בעלת מבנים אדריכליים ייחודיים, לצד עשרות בעלי עסקים ומשפחות, הפותחים לציבור באהבה את בתיהם. כל בית ומשפחה הם סיפור מרתק. אנו מזמינים את הציבור, לחוות את נצרת מקרוב.
נצרת, מארחת למעלה מ3 מיליון מבקרים ותיירים בשנה . אנו משקיעים רבות בפיתוח התיירות בעיר ומתרגשים לחבר את המבנים הייחודיים וההיסטוריים, והבתים היפים, לסיפורים המרתקים ומצפים לארח בשני סופי השבוע, את אלפי התיירים שיזכו להכיר את נצרת מזווית חדשה, מבפנים "

צילום יחצ

בין המבנים , האתרים והעסקים שבהם ניתן יהיה לבקר השנה, גם כמה אתרים חדשים ומסקרנים מאוד:
סיורים ואירוח בתחום הקולינריה:
אירוח אצל פאתינה זועבי: סיפור ייחודי על ארוחה ומשקה בבית אמידים נצרתי בעל תקרה מצוירת ואדריכלות עות'מאנית בארוקית מפוארת.
סיור מודרך במבשלת בירה נצרת: בירה גלילית נצרתית בייצור מקומי ואירוח במרפסת תצפית מרגשת.
שומשומיית נצרת: סיור וסדנה במפעל בוטיק לממתקי שומשום מסורתיים.
טוני קנאזע – תבלינים וסיפורים: אירוח ביתי "אסלי " אצל טוני בבית. היכרות עם תבלינים ייחודיים, סיפורים ומטעמים.
כנאפה אום עלי: חנות המתמחה רק בכנאפה וממוקמת בלב השוק. האורחים יחוו את תהליך הכנת הכנאפה בשיטה מסורתית. בתאום ניתן להזמין סדנה.
ממתקי הוידי: סיור מאחורי הקלעים של חנות ממתקים מסורתית נצרתית ותיקה (דור 3), אפשרות לתאום סדנת כנאפה. במקום ממתקים סוריים ועות'מאניים. תבליני זיאד ספאדי ועוד.

קרדיט אלון לויטה

סיורים ואתרים בתחום התיירות:
כפר נצרת: 24 דונמים של כפר חי מהתקופה בה ישוע צעד בעיר (לפני כ 2,000 שנה). כולל מדריך המלווה לבתים המשוחזרים באופן מלא, מלאכות ואורח חיים. אורך הסיור הוא כשעה ורבע ובעלות של 45 ₪.
הבקתה של האני – הר הקפיצה: קפה ערבי אמיתי מבושל (או אספרסו טוב), עם ממתקים ותופינים האופייניים לנצרת. מהבקתה יוצא מסלול רגלי היקפי של כ 600 מ' אשר עובר דרך פסגת הר הקפיצה וממשיך לדרך נוף עוצרת נשימה הצופה אל בקעת כסולות מבעד לחורשה.
מוזיאון פולקלור עממי אל סיבאט: במוזיאון קטן הבנוי במבנה עות'מאני שחלקו חצוב בסלע, ניתן לראות באופן בלתי אמצעי כיצד חיו בגליל במהלך המאה ה 19.
חנות סבונים טבעיים בעבודה ידנית מחומרי גלם גליליים: סיור בחדר הייצור והתוודעות לתהליך הייצור
טיסה בכדור פורח: טיסת כדור פורח , החוצה את העיר מצפון לדרום ומאפשרת להשקיף מלמעלה על הכנסיות, המסגדים והעיר העתיקה. עלות הפעילות היא 1250 ₪, 10% הנחה למשתתפי האירוע.

עיצוב ואדריכלות:
ביתה של פאתינה זועבי: בית ייחודי נצרתי בעל תקרה מצוירת ואדריכלות עות'מאנית בארוקית מפוארת.
גסט האוס בית מישל: בניין בן כ 200 שנים ששמר על האוטנטיות שבו , גם אחרי שיפוץ משמעותי. מראה פנוראמי, מרפסת אירוח יוצאת דופן, חדרים מושקעים, פינות ישיבה קסומות ונשנושים.
גסט האוס אל מוטראן: בבניין בן כ 200 שנים הממוקם בלב השוק של נצרת נמצא גסט האוס אל מוטראן (הבישוף). במקום מרפסת המעוטרת בשלוש קשתות יוצאות דופן מהן ניבט הנוף.
גסט האוס אל חכים: בעבר שימש הגסט האוס כנגריה של סבו של חכים. היום ניתן להנות מביקור במבנה בן מאות שנים, עם תקרות מקומרות וקירות אבן עבים. ייערכו סיורים עם בני המשפחה ואירוח על מנה קלה.
גסט האוס אל נבעה, גסט האוס פאוזי עזר, גסט האוס ויטראז', בית הארחה דהארי, טנטנה חנות ויטראז' ועוד..

את הפסטיבל מובילים אשכול גליל עמקים, בשיתוף עם קק"ל, ורשות ניקוז ונחלים קישון ובתמיכת הרשות לפיתוח הגליל, משרד החקלאות, משרד הפנים.
הסיורים והביקורים פתוחים לקהל הרחב (כניסה חופשית). חלק מהפעילויות כרוכות בעלות. לחלק מהאירועים נחוצה הרשמה מוקדמת

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here