צילום צוות אתר החרמון

הבישופ הראשי, אדיר מאקדו (EDIR MACEDO), מכנסיית universal church of the kingdom of god האוונגליסטית מברזיל הגיע לביקור באתר החרמון. בתחילת השנה האזרחית 1/1/2022, שידר הבישופ לעשרות מיליוני מאמיני הכנסייה ברחבי העולם, שידור ישיר מהחרמון בשעות הלילה המאוחרות. הבישופ מאקדו, הגיע לביקור בפסגת החרמון, כיאה לאמונתו שההתגלות של ישו התקיימה בפסגת החרמון ועלה לנקודה במפלס העליון בה סבורים המאמינים שהתרחשה ההתגלות. הבישופ ערך פגישת עבודה רשמית עם רפאל נוה מנכ"ל אתר החרמון במהלכה דנו השניים בקידום הבאת קבוצות מאמינים ותיירים לביקורים מודרכים באתר.

צילום צוות אתר החרמון

כנסיית Universal Church of the Kingdom of God (ובקיצור UCKG)
שמקורה בכנסייה האוונגליסטית שנוסדה בברזיל בשנת 1977 ע"י הבישופ EDIR MACEDO אשר שם לו למטרה להגיע לאוכלוסיות נזקקות ומועטות יכולת אשר לרוב נדחו ע"י דתות אחרות. שירותיו ככומר הלכו וצברו פופולריות ומאמינים בעיקר בקרב אנשים מהרחוב שהצטרפו לתנועה שהלכה והתפתחה. חברי הכנסייה מאמינים בברית הישנה ובברית החדשה ובכך שכל נוצרי הוא קודם כל יהודי ומכאן הקשר העמוק ליהדות ולישראל: ישו ו- 12 השליחים שלו היו יהודים, לא רק שישו לא התעלם מעקרונות האמונה היהודית, אלא הוא אף חיזק והשלים את מה שאברהם, יצחק ויעקב התחילו.

הבישופים של כנסייה זו נוהגים לחבוש כיפות ולהתעטף בטליתות ותפילות רבות נאמרות ב-3 שפות: פורטוגזית, אנגלית ועברית. לפי אמונת הכנסייה, החרמון הוא הר ההשתנות ( transfiguration) של ישו עליו מסופר בברית החדשה, כיצד ישו השתנה על פסגתו של הר. בדומה למעמד הר סיני שם קרנו פניו של משה, במעמד ההשתנות של ישו בגדיו הלבינו. על פי האמונה הנוצרית ההשתנות הציבה את ישו במעמד שווה למשה רבנו ולאליהו הנביא ולמעשה אישרה את מעמדו כבן האלוהים. בסיפור מתוארת עלייתו של ישו להר גבוה, אך לא מוזכר שמו של ההר. החל מהתקופה הצלבנית הסברה הרווחת הייתה שהמעמד המקודש התרחש בהר תבור אך בשנים האחרונות חלק גדול מהנצרות האוונגליסטית החלה לטעון שמדובר במקום אחר: הר גבוה ומרשים כפי שמתואר בברית החדשה הוא הר החרמון ולא הר תבור. כאשר קוראים בברית החדשה את התיאור של הר גבוה מאוד ומרשים בצפון בו התרחשה ההשתנות, ניתן להבין כי רק הר חרמון מתאים להגדרה הזו גם אם שמו לא הוזכר. זהו ההר היחידי ממנו ניתן להשקיף על כל הארץ וישנה התאמה גם מבחינת התיאורים הגאוגרפיים המוזכרים בברית החדשה.

נכון להיום קיימות כ-5000 כנסיות של ה UCKG בברזיל. בשנת 1986 נחנכה הכנסייה הראשונה בניו יורק ולאחריה כנסיות נוספות ברחבי ארה"ב. לאחר מכן נחנכו כנסיות נוספות ברחבי העולם: קנדה, מקסיקו, ארגנטינה, פרגוואי, ונצואלה, קולומביה, בוליביה, צ'ילה, גואטמלה, אקוודור, ג'מייקה וטרינידד. באירופה קיימות כנסיות במדינות: אנגליה, פורטוגל, ספרד, צרפת, הולנד, בלגיה, לוקסמבורג, איטליה, שוויץ ופולין. לאחר נפילת חומת ברלין נוסדו כנסיות גם בגרמניה, רוסיה ורומניה. כנסייה ראשונה של UCKG באפריקה נוסדה באנגולה בשנת 1992 והיום קיימות כנסיות בדרא"פ, מוזמביק, קניה, לסוטו, מלאווי, אוגנדה.

באסיה קיימות כנסיות בהודו, פיליפינים ויפן. כיום נוכחת ה UCKG בכ-100 מדינות ברחבי העולם ומונה כ 10 מיליון מאמינים ברחבי העולם, כולל שתי קהילות בישראל ביפו ובחיפה.

Jean Paulo, ראש הכנסייה בישראל, ציין: "התפילה מפסגת החרמון בעלת חשיבות אדירה למאמינים רבים ברחבי העולם. אנחנו רואים בפסגת החרמון, כאתר מקודש לנצרות ומתוך תפיסה זו שמחים להגיע לכאן ולהעביר את תפילתנו גם למי שאינו מסוגל להגיע לישראל ולחרמון בתקוה שמאמינים רבים יזכו לרגע הזה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here