ההמצאה של התלמידות מעפולה שתציל ילדים מטביעה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

ארבע תלמידות מגמת "הנדסית-מדעית" בתיכון קריית החינוך "אורט בן- גוריון" בעפולה פיתחו במסגרת פרויקט הגמר לבגרות שהגישו בגד ים מתנפח מבקש להתמודד עם התופעה של טביעת ילדים ופעוטות.  

בשנים האחרונות ממשיך מדי שנה לטפס מספר מקרי הטביעות של ילדים ופעוטות ברחבי הארץ.  המצאה של ארבע תלמידות מגמת "הנדסית-מדעית" שהוגשה במסגרת בחינת הבגרות מבקשת לפתור או לפחות למזער את המקרים הטראגיים הללו. הפרויקט נקרא "בגד ים מתנפח" הוגש על ידי ארבע תלמידות אור אברהם, ליאב ביטון, שלי סמולרנקו ויובל אסרף שחקרו את הנושא וגילו כי בשנים האחרונות עלה מספר מקרי הטביעות ורק בשנה שעברה נרשמו 64 מקרי טביעה, עשרה מתוכן הסתיימו במוות של ילדים ופעוטות. הרעיון המרכזי מאחורי ההמצאה הוא ש"בגד הים המתנפח" מנתר את מצב הפעוט כל זמן שהייתו במים במידה ואינו מזהה תנועה הוא מנפח מצופים שמורכבים על בגד הים כדי להציף את ראש הפעוט מעל פני המים. על מנת לקבל תוצאה טובה, הקבוצה חקרה את מרכז הכובד בגוף פעוטות וילדים והחליטה היכן למקם את המצופים כך שהראש אכן יוצף וכך יסייע בגד הים בהצלת חיי אדם.

ההמצאה של התלמידות מעפולה שתציל ילדים מטביעה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

הגשת הפרויקטים היא שיאו של תהליך שארך מספר שנים במהלכו נחשפו התלמידות יחד עם שאר חבריהן למגמה לתחומים מגוונים של מחקר ופיתוח מתקדמים, מעולמות תוכן בתחום הרובוטיקה, הרפואה, מדעי המוח, בינה מלאכותית, אווירונאוטיקה וחלל. לפני כחודש, כאמור, הגישו תלמידי המגמה את עבודות את הגמר עליהם עבדו בצוותים לאורך כל שנת הלימודים האחרונה הכוללות ספר פרויקט ובו מחקר מדעי-טכנולוגי-חברתי ברמה אקדמית המהווה תשתית לפיתוח המוצר וכן אב טיפוס של הפיתוח הטכנולוגי- חברתי.

ההמצאה של התלמידות מעפולה שתציל ילדים מטביעה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

מנהלת קריית החינוך איריס קרל הודתה למנחה המגמה, אלון שחם, ולתלמידים על פרויקטים משמעותיים ופורצי הדרך ואמרה: "מגמת הנדסית-מדעית הינה מגמה חדשנית, המשלבת לימודים רב-תחומיים ובין-תחומיים במדע והנדסה ברמה הגבוהה ביותר ופיתוח פרויקט גמר במהלכו מפתחים התלמידים מוצר טכנולוגי-חברתי, הנותן מענה לאתגרים וצרכים חברתיים ואני גאה מאוד בתלמידים שלנו ובפרויקטים המרשימים שהציגו".

ההמצאה של התלמידות מעפולה שתציל ילדים מטביעה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here