קרדיט - Canva

החוק למניעת הטרדה מינית נחקק ב 1998. רק בשנים אלה עלתה יותר המודעות למשמעות של עבירות מין, כולל כאלה שעד אותה תקופה לא נחשבו כלל לעבירות אלא לכל היותר למעשים לא הולמים. במשך שנים התייחסו למעשים כמו הערות בעלות אופי מיני או נגיעות קלות שלא בהסכמה אפילו בהומור. לכן, ישנם לא מעט אנשים אשר הוגשו נגדם תלונות על הטרדה מינית כשלהם לא היתה כוונה אמיתית לפגוע או לבזות אלא נהגו כפי שראו או קלטו מסביבתם. במיוחד במצבים כאלה, בהם אדם לא התכוון שכך ייתפסו הדברים, בהחלט  יש מקום להתייעץ עם עורך דין הטרדות מיניות שיפעל כדי שהדבר ייסגר בצורה קלה ככל האפשר.

עורך דין פלילי- לא רק לייצוג חשודים ונאשמים

לרוב, עורך דין פלילי מייצג ומלווה חשודים או נאשמים לאורך ההליך הפלילי על שלביו השונים, החל מייעוץ לפני חקירה ועד ייצוג במשפט. בשנים האחרונות במיוחד עורכי דין פליליים עוסקים גם בצד השני של המטבע: ייצוג נפגעי עבירה. נפגעי העבירה אינם צד במשפט הפלילי כי הוא מתנהל בין המדינה שהיא התובעת לבין החשוד/ נאשם. עם זאת, גם לנפגעי העבירה יש זכויות. כאשר מדובר על חשד לעבירת מין או אלימות במשפחה או בעבירות אחרות בהן הקורבן חש כי החשוד מהווה לו סכנה אמיתית, זכותו לבקש הוצאת צו הרחקה כנגדו ואפילו מעצר עד תום ההליכים בזמן התנהלות המשפט. זכותו של הנפגע לעיין בכתב האישום ולחוות את דעתו או להוסיף דברים נוספים שלא צוינו.

הוחלט על הגשת כתצב אישום? עדיין יש מה לעשות

לאחר שמסתיימת חקירתו של חשוד ניתן להחליט על סגירת התיק או על כך שיש חשד סביר שביצע את העבירה ולכן יש מקום להגשת כתב אישום. חשודים רבים מרגישים בשלב זה שהכל אבוד ושהם עומדים לפני משפט ארוך ומייגע. הדברים לא חייבים להיות כך. גם מערכת המשפט מנסה להוריד מן העומס בבתי המשפט בתנאי שתהיה ענישה כלשהי ופיקוח על הנאשם כך שלא יחזור על העבירה. סגירת תיק בהסדר מותנה היא פתרון ביניים באמצעותו נחסך המשפט אך עדיין הנאשם מחויב לעמוד בתנאים כלשהם כמו תשלום קנס או ביצוע עבודות. בהסכם נקבעים התנאים בהם יצטרך לעמוד ושכל הפרה שלהם תביא לקיום משפט. עורך דינו של החשוד/ נאשם יעשה כל שביכולתו כדי לשכנע את התביעה לסגור את הדברים בהסדר מותנה.

עו"ד רונן בנדל הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון רב המלווה חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי ומצליח גם במצבים מורכבים להביא לסגירת תיקים ללא משפט או לענישה קלה יותר. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here