המורה החדש של בית הספר פסגות
קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק.

הנהלת בית הספר מח"ט "אורט פסגות" במגדל העמק שמה לה למטרה לקדם את מגמת הבישול המלונאי בבית הספר לפסגות חדשות והצליחה לגייס שפים מפורסמים וביניהם השף אביב משה שהחל ללמד סדנת בישול בבית הספר.

המורה החדש של בית הספר פסגות
קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק.

כובשים פסגות חדשות: יוזמה חדשה שהחלה השנה בית הספר "אורט פסגות" מבקשת להפוך את מגמת הבישול המלונאי בבית הספר הכוללת כיום כ-30 תלמידים בכיתות י'-י"ב לאחת המגמות המובילות באזור שתוביל את בוגריה לקריירה מובטחת במסעדות השף והמטבחים המובילים בישראל.

כצעד ראשון במסגרת היוזמה דאגה הרשות המקומית לגייס תקציב של כ- 3 מיליון שקלים  לשדרוג המגמות השונות בבתי הספר ובתוכן מגמת בישול מלונאי שזכתה למטבח מקצועי ששודרג מקצה לקצה כולל רכישת ציוד תעשייתי חדש ומתקדם. עוד החליטה מנהלת בית הספר, רבקה אלימלך, יחד עם מנהל המגמה שף איציק אטיאס לשלב במסגרת תכנית הלימודים סדנאות תאורטיות ומעשיות שיועברו על ידי שפים מובילים ומומחים בתחום הקולינריה. הראשונים שהצטרפו ליוזמה הם השפית המקומית עינת לובטון שפרצה לקדמת הבמה ועבדה במסעדות שפים מוכרות ותגיע למספר מפגשים וכן השף המוביל אביב משה, הבעלים של המסעדות המובילות "מסה", "קוואטרו", "יאסו" ועוד, שהגיע מלווה בשף אסי זוהר ושף יאיר שטליס בני העיר מגדל העמק שעובדים עימו כיום, לשני מפגשים במסגרתם נפגש עם תלמידי המגמה, העביר להם שיעורים בסגנונות שונים של בישול שבסיומן הכינו ארוחה מלאה הבנויה ממספר מנות. שף משה, שיגיע בסך הכל לארבעה מפגשים לאורך שנת הלימודים הקרובה, פרגן לתלמידים על הרצינות ושיתף הפעולה וכן על המטבח החדש שלדבריו עומד ברמה אחת עם מטבחים של בתי מלון מובילים בתל אביב. רבקה אלימלך אמרה: "אני שמחה שהצלחנו לגייס את אחד השפים המובילים בישראל שיצטרף לצוות המצוין שלנו במגמת הבישול המלונאי".

ראש מינהל החינוך מלי אלגיוב הזכירה את הצלחתו של ראש העיר אלי ברדה למצב ולמתג את בית הספר מחדש לרמה כזו שהפך למודל וחיקוי לחינוך טכנולוגי ולתת מענה חינוכי לתלמידים עם בחירתה של רבקה אלימלך למנהלת בעלת הנשמה היתרה והלב הגדול, השגת סמל מוסד מח"ט (מרכז חינוכי טכנולוגי) והעברת ניהול ביה"ס ממשרדי הרווחה והחינוך לרשת "אורט ישראל" וגיוס כ- 3 מליון שקלים לשידרוג מגמות קיימות והקמת מגמות חדשות , ואמרה: "אני שמחה שתלמידי מגדל העמק זוכים למיטב אנשי המקצוע בישראל, מתחומי ההוראה, ההיי-טק, הסייבר והמחשבים ועד לבישול מלונאי. אנו מברכים על הצטרפותו של השף אביב משה לצוות המומחים שמלמדים את תלמדינו".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here