נהיגה בזמן פסילה
קרדיט:canva

על פי חוק הירושה התשכ"ה- 1965, יורשי המנוח יורשים את עיזבונו בחלקים שווים, אולם, הם יכולים לערוך הסכם לחלוקת העיזבון של המנוח. במסגרת ההסכם המדובר, הם יחלקו את הרכוש ביניהם בצורה שונה מכפי שנקבע בחוק או אפילו בצוואה של המצווה. מעבר לכך, בפני כל יורש עומדת הזכות להסתלק מהעיזבון וזאת באמצעות הסתלקות כלכלית מהחלק שלו, כך שהחלק שלו בעיזבון יתחלק בין היורשים האחרים או שהוא יכול להסתלק מהחלק שלו בעיזבון לטובת אדם ספציפי. בכדי לערוך הסכם בין יורשים חשוב מאוד לבחור בעורך דין מקצועי, מנוסה ומומחה בתחום ענייני ירושות וצוואות.

מהם היתרונות של עריכת הסכם בין יורשים?

לעריכת הסכם בין יורשים יש לא מעט יתרונות, כאשר היתרון המרכזי הוא שאם מדובר למשל בנכס מקרקעין, הרי שהיורשים לא יחויבו בעת העברת הזכויות בלשכת רישום המקרקעין במס רכישה או מס שבח. בניגוד לעסקת מכר רגילה, לא קיימת חובת דווח לרשויות המס ואין צורך להציג בפני הגוף שאצלו מתנהל המרשם של הנכס אישורי מיסים כתנאי להעברת זכויות על השם של היורש או היורשים שנכללים בהסכם לחלוקת עיזבון. כמו כן, אין ספק כי הסכם בין יורשים יכול לחסוך סכסוכים ומריבות בין יורשים שכן, לא פעם יורשים חשים כי הם קופחו בצוואה או שהם חשים כי מגיע להם חלק יותר גדול מכפי שהם מקבלים במסגרת חלוקה על פי חוק הירושה, במידה ואין צוואה. לכן, במקרה הזה עוד טרם מגיעים בקשה עבור צו ירושה, חשוב מאוד לפנות לעורך דין צוואות וירושות מנוסה ומקצועי, אשר יסייע לכם לנסח את ההסכם בהתאם לרצונכם ולהעניק לו את התוקף המשפטי הרלוונטי, טרם אתם ממשיכים בתהליך הגשת ההסכם לגורמים הרלוונטיים.

כיצד בוחרים עורך דין ירושות וצוואות?

בכדי לערוך את ההסכם המדובר, חשוב מאוד לבחור עורך דין העוסק בתחום ירושות וצוואות באופן מקצועי ומנוסה. כדאי לוודא כי עורך הדין עוסק בתחום זה לא מעט שנים וכי הוא בקיא בכל החוקים, התקנות והפרטים הנוגעים לדיני ירושות וצוואות בכלל ולהסכם בין יורשים בפרט. חשוב לוודא כי יש המלצות לעורך דין מעין זה ועל כן, יש לבדוק מול הלקוחות של עורך הדין, האם הם היו מרוצים משירותיו והאם הוא אכן סייע להם. מעבר לכך, כדאי מאוד לוודא שלעורך הדין אין דיס המלצות או ביקורות שליליות וכמובן שחשוב לבדוק מהו שכר הטרחה אותו הוא גובה תמורת שירותיו.חייגו עכשיו: 077-510-0268

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here