“השחיתות היא איום קיומי על מדינת ישראל, לא איראן, לא חיזבאללה ולא חמאס”

ד"ר עו"ד אליעד שרגא בכנס עכו החמישי לאיכות השלטון בישראל:

"השחיתות היא איום קיומי על מדינת ישראללא איראןלא חיזבאללה ולאחמאס"

"השחיתות היא איום קיומי על מדינת ישראל, לא איראן, לא חיזבאללה ולא חמאס. שום אירוע בטחוני לא יאיים על קיומה של ישראל, וגם לא שום אירוע כלכלי. השחיתות מחלחלת לכל מקום ומפוררת את הסולידריות ואת האמנה בחברה הישראלית. בשנים האחרונות כשהשחיתות עולה וגואה השיח שלנו הוא שיח אלים, שיח של שנאה, הוא לא שיח מקרב ומאחד. מי שפתח את הרשתות החברתיות רואה איך אנשים מתוייגים ולא משנה מה הם אומרים. המאבק שלנו הוא בשחיתות והמלחמה היא למען טוהר המידות ואיכות השלטון", דברים אלה אמר הבוקר (ג') יו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל, ד"ר עו"ד אליעד שרגא בכנס עכו החמישי לאיכות השלטון שנערך באקדמית גליל מערבי.

הכנס הוא פרי יוזמה משותפת של עיריית עכו והמכון לאיכות השלטון. בכנס השתתפו בין השאר גב' רעיה שטראוס-בן דרור ונשיא המכללה, פרופ' דב דביר.

ד"ר שרגא הוסיף בדבריו, כי "אנו מאמינים שמעכו תצא תורה, כי אנשים טובים וראויים לאו דווקא נמצאים במרכז הארץ. הרבה אנשים טובים ומנהיגים פוטנציאליים נמצאים בפריפריה ואנו רוצים לקדם מנהיגות איכותית שתצמח בפריפריה".

את הכנס הנחה וניהל אקדמית ד"ר שי נחושתאי – מנהל מרכז האתיקה, המכון לאיכות השלטון והוא נפתח בקטעי שירה של  תלמידי הקונסרבטוריון העירוני.

המושב הראשון של הכנס עסק בנושא העיר למען תושביה – היבטיה המגוונים של "העיר החכמה" והשתתפו בו ד"ר עדנה פשר – יו"ר ומייסדת המכון הישראלי לערים חכמות, ארי שטיינברג – משנה למנכ"ל, מרכז השלטון המקומי, אדי בית הזבדי – יועץ לערים חכמות, לשעבר ראש מנהלת ערים חכמות ומנהל האגף לשימור אנרגיה, משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, ליאורה שכטר – מנהלת אגף מחשוב ומערכות מידע, עיריית תל אביב-יפו ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ד"ר סמדר איצקוביץ – ראשת האגף לפיתוח תעשייה ומובילת עיר חכמה, עיריית אשדוד ואורי בן ארי – יועץ אסטרטגי לערים חכמות, מייסד ונשיא קרן אתנה.

המושב השני עסק  בנושא "העיר החכמה" – שאלות אתיקה, תקינה, קיימות, משפט וסייבר" בהשתתפות  ד"ר אריה רשף – ביה"ס לניהול, האקדמית גליל מערבי, ד"ר ענת (מנס) צ'צ'יק – המחלקה לגיאוגרפיה וסביבה, אוניברסיטת בר-אילן, עו"ד דן חי – ראש משרד דן חי ושות' המתמחה בדיני תקשורת, טכנולוגיה וסייבר, גד מרגי – CTO, טכנולוג ראשי, מערך הסייבר הלאומי, משרד ראש הממשלה וענת רגב – מרכזת נושא ערים חכמות באגף התקינה, מכון התקנים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here