צילום: שאולי לנדנר

מעל 200 בעלי תפקידים מרחבי הארץ ביניהם שר הנגב והגליל, ראשי רשויות, ובכירים נוספים, השתתפו בוועידה הראשונה מסוגה של אשכול בית הכרם אשר עסקה בחדשנות טכנולוגית בשרשרת הניהול ותהליכי קבלת החלטות של רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים ואשכולות אזוריים.

בתחילת הועידה יו"ר האשכול וראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, מנכ"ל האשכול רז טישלר, סגן ראש מועצת דיר אל אסד וראש מועצת בית ג'אן העניקו אותות הוקרה מיוחדים לאלמנותיהן של לוחמי האש שנספו באסון בדיר אל אסד, עדנאן אסעד מבית ג'אן ודקל מורציאנו ממעלות. מיד לאחר מכן הכריזו על מיפוי מקיף של הבורות ברשויות האשכול ושילובן במערכת מידע אזורית שתשמש את כלל הרשויות וגופי החירום.

בהמשך הועידה עלו לבמה להרצאות ולשיח מקצועי בנושאים: דאטה מקומית ואזורית- הדרך לניהול נכון של הרשות, דאטה וחינוך- הרשות המקומית כמפתח לשינוי מהגיל הרך ועד תיכון, האדם מול המכונה- מי ינצח? ועוד…

לסיום אורי ששון, הג'ודקא הישראלי שיתף וסיפר על הדרך שבה הספורט המקצועני מתבסס על נתונים, כיצד הם יכולים לתרום לנצח בתחרויות ומה עדיין לא ישתנה למרות הטכנולוגיה.

"בחרנו לקיים ועידה העוסקת במידע וחדשנות: האשכול מקדם את הנושא ופועל לשיפור היכולות- לא רק של הרשויות בתוכו אלא של כלל הרשויות בישראל, ובעתיד נתרחב ונקדם פעילויות נוספות. הוועידה החגיגית והראשונה שלנו מוקדשת לנושאי נתונים, מידע וקבלת החלטות. אך אנו פתחנו אותה עם טקס הוקרה מרגש למשפחותיהם של הגיבורים עדנאן אסעד ודקל מורציאנו. ולא בכדי: בראיית האשכול – האנשים נמצאים במקום הראשון. יום לאחר האירוע, כבר מיפינו והכנסנו את הנתונים על כל בורות האשכול אל מערכת המידע שלנו, ה-GIS. המיפוי הזה, שיוכל לעבור בלחיצת כפתור אל מנהל תחנת הכיבוי, המשטרה או מד"א – יוכל להציל חיים בעתיד. לצערי הרב, את עדנאן ואת דקל לא יכולנו להציל בזמן. אבל מתוך המקרה הנורא בחרנו ללמוד, להשתפר ולקדם יכולות שיעזרו למנוע מקרים כאלו בעתיד." ציין רז טישלר מנכ"ל אשכול בית הכרם.

צילום: שאולי לנדנר

 

צילום: שאולי לנדנר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here