צילום: טליה בן סבו

ציון, ציגי, כרסנטי מעפולה, אחד משלושת הצנחנים שלחמו בגבעת התחמושת והיו מהראשונים שהגיעו לכותל המערבי מזועזע מעצם נמחשבה שאתר המורשת, גבעת התחמושת ייסגר בשל בעיות תקציב.
"גבעת התחמושת היא הבית בו נולדים הגיבורים הבאים הלומדים עליי ועל חבריי הלוחמים הנופלים והחיים, אסור שדבר כזה יקרה, 36 חבריי של נפלו בקרב הזה," אומר ציגי בדמעות.

לפני כחודש שכל ציון כרסנטי מעפולה את אהבת חייו, רעייתו לאה, היום כשהוא כאוב ואבל הוא מצהיר, " גם בגיל שמונים עם הכאב על לאה אני שוקל לסגור את הבית ולשבת מול הכנסת עד שיבטלו את ההחלטה שלא להעביר תקציב לגבעת התחמושת, הבית של הצנחנים בו איבדתי 36 לוחמים וחברים לא ייסגר."

בעקבות קיצוץ צפוי זו השנה השנייה בתקציב אחזקת אתר המורשת גבעת התחמושת בירושלים, אתר הקרבות מהקשים שהתקיימו במלחמת ששת הימים, החילטו בגבעת התחמושת לסגור את האתר מאחר ובשל הקיצוץ לא ניתן יהיה להפעילו כראוי.
הידיעה על אפשרות סגירת האתר גרמה לזעזוע חמור אצל ציגי כרסנטי מעפולה, אחד משלושת הצנחנים שתועדו בתמונה האייקונית בכותל על ידי חתן פרס ישראל, הצלם דויד רובינגר ז"ל.
"בימים אלה אני מתאבל מרה על אובדנה של רעייתי האהובה לאה, כשנודע לי הדבר הצטמררתי, לא האמנתי שנגיע אי פעם למצב שבו דווקא בדברים הקדושים כמו אתר גבעת התחמושת בו נפלו 36 לוחמים חברים, יפגעו. בתחילה לא האמנתי, לאחר שהבנתי כי זהו המצב החלטתי שאם המצב יוותר על כנו, אנעל את הבית, אקח תיק ואסע, על אף גילי, שמונים, לשבת מול הכנסת עד שיבטלו את הגזרה הזאת."
ציגי כרסנטי, 80, מבהיר: "מלחמת ששת הימים היא המלחמה האחרונה בה ניצחנו, הצנחנים הגדלים על המורשת שלנו נלחמים עכשיו בעזה ומי יודע אם ילחמו בצפון, אני מבין שבגלל המלחמה ישנם קיצוצים רוחביים, אבל לפני שרצים לסמל יש מקומות אחרים שניתן לקצץ בהם."

צילום: טליה בן סבו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here