קרדיט Freepik.com

תלושי שכר

ההכנסות החודשיות של כל עובד שכיר הן אקוטיות ובהתאם לרמת ההכנסה שלו הוא מסוגל לכלכל את הוצאותיו האישיות הכוללות מזון, תשלום שכר דירה, תשלום משכנתא, תרופות, חוגים לילדים, אחזקת רכב ועוד. עובדים רבים מסתכלים רק על השורה האחרונה, כמה כסף נכנס לחשבון הבנק אך אינם בוחנים לעומק את הרכב השכר. מדובר בנושא חשוב ביותר כיוון שלא אחת יש בתלוש זה טעויות שנעשו בתום לב על ידי חשב השכר, זה קורה עקב טעות אנוש או עקב אי ידיעה של נתונים שונים הקשורים לכל אחד מהעובדים. לכן קיימת חשיבות רבה לבדוק מעת לעת את תלושי שכר של כל עובד באופן מקצועי על ידי עורכת דין לדיני עבודה שמתמקצעת בתחום זה.

בדיקת תלושי שכר של שכירים מעלה טעויות שבעקבותיהן השכר נטו של העובד הוא נמוך יותר ממה שהוא אמור לקבל בפועל. זה קורה כאשר עובד אינו מקבל את כל נקודות הזיכוי המגיעות לו על פי מצבו המשפחתי, כמו לדוגמה אם הוא אדם גרוש המשלם מזונות, אם מדובר באישה, אם לעובד יש ילד שקיבל שיעור נכות ועוד. השווי של כל נקודת זיכוי הוא כמה מאות שקלים וכאשר הדבר לא מקבל ביטוי לאורך כל השנה, מדובר בסכום כספי משמעותי. מעבר לכך יש לוודא שהמעסיק מעביר כחוק את כספי הפנסיה לחברת ההשקעות או לחברת הביטוח, כדי שלא יוצר מצב שהעובד משלם את החלק שלו לפנסיה והמעסיק לא מעביר סכום זה וגם את הסכום שהוא אמור לשלם, לגורם הרלוונטי.

בדיקות תלושי שכר למעסיקים

עורכת דין דיני עבודה שעברה הסמכה של משרד התמ"ת והוא מורשה לבצע בדיקות תלושי שכר עבור מעסיקים, מבצע עבורם בדיקות מעמיקות שהן חשובות ביותר עבור המעסיק וזאת לאור הגברת האכיפה בנושא זה. מבקרים של משרד התמ"ת מבצעים סוגים שונים של בדיקות כדי לוודא שהמעביד מעניק לעובדים את מלוא הזכויות שלהם. כאשר מתגלים אי סדרים וליקויים עקב אי שמירה על זכויות העובדים מקבלים המעסיקים עיצומים שונים כמו קנסות כספיים בסכומים משתנים וזאת בהתאם לבעיות שהתגלו.

מניעת עיצומים כספיים

כדי להימנע מהגעה למצבים האלו, חשוב להזמין בדיקת תלושי שכר מהימנה ומקצועית של כל העובדים ובמיוחד אם מדובר בחברות כוח אדם אשר מעסיקות הרבה מאד עובדים בתחומים כמו אבטחה, ניקיון ומסעדנות. על פי ההדרכה של הבודק, אפשר יהיה לתקן את הליקויים וכך לפעול לאורך כל הדרך באופן חוקי. כך נערכים לבדיקות אפשרויות ומונעים מצבים של קנסות.

ליווי בעת ביקורת שכר

אם נערכה ביקורת והתגלו כשלים כאלו ואחרים, עורכת הדין לדיני עבודה מדריכה את חשב השכר אילו תיקונים עליו לבצע ולאחר שהכול בוצע, היא מעבירה על כך את אישורה לגורמים הרלוונטיים. במקביל לכך היא פועלת כדי להפחית את העיצומים שנקבעו ככל שניתן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here