מבצע לכריתת עצים מסוכנים בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

בעקבות מזג האוויר הסוער בו קרסו עצים ברחבי העיר הנחה אגרונום עיריית עפולה לבצע שורה של פעולות גיזום וכריתה של עצים בסכנת קריסה העשויים לסכן את ביטחון הציבור. מבצע המנע יתקיים בשיתוף פעולה מלא עם קק"ל, משטרת ישראל וחברת החשמל.

 

מבצע לכריתת עצים מסוכנים בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

עונת החורף החלה השבוע במלוא עוצמתה וגרמה לקריסת מספר עצים וענפים גדולים ברחבי העיר. באגף שפ"ע של עיריית עפולה נערכו מבעוד מועד על ידי גיזום ענפים מסוכנים או עצים שנמצאים בסכנת קריסה במבצע מנע ראשוני שהתקיים בשדרות ארלוזורוב שם טופלו עצי הדקל וזכו לטיפול מונע למזיקים והרחקת נוקרים שגורמים נזק בלתי הפיך לגזע וכן נגזמו עצי פיקוס ברחוב יהושע חנקין וקיבלו טיפול, טיפוח השקיה. באותו רחוב נכרתו גם מספר עצי ברוש לאחר שהגזע שלהם היה חלול או שהצמרת שלהם הייתה יבשה. לדבריו של אגרונום העירייה נעמנה פח'רי היה קיים חשש שאותם עצים יקרסו במזג אוויר סוער ויסכנו עוברי אורח בנפילה ישירה או על כבלי מתח גבוה עד כדי סכנת מוות. יש לציין כי בטרם מתקבלת החלטה על גיזום או כריתה של עצים מסוכנים מבצעת הרשות מיפוי וסקר מקדים של כל עץ ועץ ברחבי העיר ומתקבלים כל האישורים הנדרשים לכך מכלל הגורמים וביניהם פקיד היערות של קק"ל, משטרת ישראל וחברת חשמל.

מבצע לכריתת עצים מסוכנים בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

יש לציין כי בסערה האחרונה שנרשמה בימים האחרונים קרסו מספר עצים וענפים ברחבי העיר ובעקבות כך הנחה האגרונום פח'רי לבצע שורה של פעולות גיזום וכריתה של עצים בסכנת קריסה העשויים לסכן את ביטחון הציבור באזורים נוספים ברחבי העיר. בהתאם לכך הוחלט באגף שפ"ע של העירייה כי בשבועות הקרובים תטפל הרשות בעצים נוספים ברחבי העיר בהתאם ל"סקר ניהול סיכונים" שבוצע בחודשים האחרונים בעצים באזור גבעת המורה, עפולה עילית ושכונות נוספות. באזורים אלו נמצאו עצי ברוש ועצי אורן גבוהים שנוטים לצד, חלקם קרובים לבתי מגורים וחלקם מעל מדרכות הולכי רגל וכבלי חשמל. מנתוני הסקר עולה כי מצבם של עצים אלו שגילם מעל 60 שנה הוא גרוע, הם בעלי עלווה דלילה ומיובשת וסובלים מפגיעה קשה בצוואר השורש שלהם יבש ולכן רגישים לשבר ונחשבים למסוכנים.

מבצע לכריתת עצים מסוכנים בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

חשוב להדגיש כי הרשות המקומית פועלת לפי תכנית מסודרת בה לכל עץ יש מספר אשר מרושת לאפליקציה שמזינה את נתוניו האישיים וכל עץ זוכה לטיפול פרטני. רק במקרי קצה בהם קיימת סכנה לציבור מתבצעת כריתה כאשר למשימה שותפים הרשות המקומית חברת חשמל, משטרת ישראל ונציגי קק"ל. מודל טיפול מתקדם זה קיים בחלק מועט של רשויות מקומיות בהן קיימת מודעות ורגישות גבוהה לנושא איכות הסביבה כמו ראשל"צ וכפר סבא.

מבצע לכריתת עצים מסוכנים בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

שמעון עמר, מנהל אגף שיפור פני העיר אמר: "אנו פועלים ברגישות בכל הקשור לטיפול בטבע. כל פעולות הטיפול בעצים מבוצעות בתהליך מפוקח ובהמלצת אנשי מקצוע. חשוב להדגיש כי כריתה של עצים מתבצעת אך ורק במקרי קיצון בהם קיימת סכנה ברורה לביטחון הציבור. במקביל אנו פועלים לטפח את העיר עפולה ולשמר את המראה הירוק הפורח והרענן של העיר, שמירה על הטבע והסביבה היא אבן יסוד במשימתנו לשימור העיר עפולה כעיר מודרנית בצמיחה".

מבצע לכריתת עצים מסוכנים בעפולה
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here