קרדיט צילום: יחצ

השקעות נדל"ן הן אחד התחומים המתגמלים והרווחיים בשוק בימינו. עם זאת, זהו תחום שלא קל להיכנס אליו. כדי להצליח בתחום זה, צריך להיות בעלי סט ספציפי של מיומנויות וידע. היכן מתחילים וכיצד לא נופלים בעסקה “פישית”? המשיכו לקרוא.

השקעה בנדל"ן היא ממש צורה של אמנות פיננסית שקיימת כבר מאות שנים. מדובר בקנייה, מכירה, ניהול והשקעה בנכסי נדל"ן כגון בתים, דירות או מבנים מסחריים, כאשר המטרה היא בד”כ הנבת רווחים בטווח הארוך. זאת, למעט מקרים של “פליפים” שנועדו למטרת רכישת נכס, שיפוץ זריז ומכירתו בשווי גבוה יותר. לפי יריב פז מחברת פז גרופ, ניתן לחלק את תהליך ההשקעה בנדל"ן לארבעה שלבים עיקריים: 1) חיפוש נכסים פוטנציאליים. 2) הגדרת התאמה של נכסים. 3) הערכת שווי השוק של הנכס. 4) קבלת משכנתא או מימון בטוח לקנייה ומכירה של נכס.

“בייבי סטפס” בתחום השקעות הנדל”ן

הצעד הראשון הוא לרכוש את הידע הנכון על יסודות ההשקעה וסוגי הנכסים הזמינים באזור נתון, שכן נדרשת עבודה רבה כדי להצליח בתחום זה. על מנת להצליח בנדלן כמו בכל עסק, חשוב שלעסק תהיה תוכנית להצלחה. תוכנית זו צריכה לכלול שלבים מסוימים שיש לבצע על מנת שהעסק יצליח, ובראש ובראשונה, צריך להגדיר באיזה סוג נכסים תרצו להשקיע – דירות, משרדים, מחסנים, מרכזי קניות ועוד.

ישנן נישות רבות ושונות שאנשים יכולים לבחור מהן, כשהם מקימים חברה משלהם ועליהם למצוא אחת שהם מרגישים איתה בטוחים. לפי יריב פז, הדבר גם רלוונטי לגבי יזמי נדל"ן פרטיים שמעוניינים לפעול בגפם, ולא רק חברות יזמות.

ייעוץ וליווי בתהליך השקעות נדל"ן

בעוד כי השקעות נדל"ן הן אחד העסקים הרווחיים ביותר שאפשר להיות מעורבים בהם בימינו, חשוב לקבל ייעוץ והכוונה כאשר משקיעים בנדל"ן. הסיבה לכך היא, שהשקעות נדל"ן יכולות להיות מסוכנות ואם אין לכם את העצה וההכוונה הנכונים, אתם עלולים להפסיד הרבה כסף. כיום, לפי יריב פז, מייסד חברת "פז גרופ", אנשים רבים משקיעים בנדל"ן מבלי לקבל שום עזרה או ייעוץ מקצועי, ובמיוחד בישראל.

הסיבה לכך היא, שהם חושבים שהם יוכלו לקבל החלטות חכמות בעצמם. עם זאת, זה לא המקרה תמיד, שכן יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני קבלת החלטות כאלו ואחרות. ובכך ייעוץ נדלני מתמקד, בהכוונה להשקעה בנכסים הנכונים ובאזורים הנכונים, תחת התנאים המומלצים בבנק וכולי.

השקעות נדל"ן – לא רק בטווח הארוך

בסופו של דבר, השקעות נדל"ן נתפסות לרוב כהשקעה לטווח ארוך. עם זאת, לפי יריב פז, חשוב לקבל ייעוץ והכוונה בתהליך גם כאשר מדובר בפרויקטים קצרי טווח. למשל, פרויקטים של FLIP אשר נועדו למקסם רווחים בתקופה קצרה.

בין אם בטווח הקצר או הארוך יותר, הקפידו תמיד לקבל את הייעוץ הנדרש בתחום כה סבוך ומורכב. על היועץ שלכם להיות בקיא בשוק המקומי של ישראל, אבל גם להיות בקיא בשווקים בינלאומיים השונים בעולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here