קרדיט canva

פציעה או פגיעה מכל סיבה שהיא הן מצב שאנו לא מתכוננים אליו מראש ונערכים לקראתו. פגיעות, בין אם בעקבות תאונת דרכים, תאונת עבודה או מסיבות אחרות גוררות אחריהן הוצאות כספיות ובכלל שינויים כמו ירידה ביכולת ההשתכרות, קושי בטיפול בילדים ואפילו קושי בתפקוד בסיסי. לכן, חשוב לתבוע את המגיע מכל גורם שקשור לעניין כמו חברות ביטוח או המוסד לביטוח לאומי. לפני הגשת תביעה כדאי לפנות אל עו"ד נזקי גוף המתמחה בטיפול בנושאים אלה. עורך הדין ידאג לכך שהתביעה תהיה מנוסחת היטב ובתוספת כל מסמך הנדרש כדי שהתובע יקבל את מלוא הפיצוי המגיע לו.

כיצד להתמודד עם פגיעה בעקבות תאונת דרכים?

תאונת דרכים היא אירוע מורכב אשר יכול להביא לנזקים הן ברכוש והן בנפש. כתוצאה מתאונה יכול הנפגע לסבול כאבים, להזדקק לניתוחים וטיפולים רפואיים ולהפסיד ימי עבודה. חשוב לציין שבכל מקרה זכאי הנפגע לקבל פיצוי כספי בהתאם לגודל הפגיעה וזאת ללא קשר למידת האשמה בתאונה. למרות שאין עוררין על כך שהנפגע זכאי לפיצוי, לא תמיד הפיצוי הוא מקיף ומספק. בקביעת גובה הפיצויים יש לקחת בחשבון מספר מרכיבים: טיפול רפואי, סיעוד ועזרה לזולת (למשל האם נדרשת עזרה בתשלום או עזרים שונים), אובדן כושר עבודה וגם כאב וסבל. כדי שהסיכוי לקבלת מלוא הפיצוי המגיע, עוד לפני שפונים אל עורך דין תאונות דרכים מומלץ לשים לב שישנו תיעוד רפואי וקבלות על כל ההוצאות שקשורות לתאונת הדרכים. מסמכים אלה משקפים את ההוצאות, את הטיפולים הנדרשים ובהתאם גם את הפיצוי המגיע.

התמודדות מול ביטוח לאומי- בעזרת מומחים בתחום

בין אם מדובר על פגיעה בעקבות תאונת דרכים, תאונת עבודה או אפילו תאונה המתרחשת בבית, הגורם מטעם המדינה שאמור לסייע הוא המוסד לביטוח לאומי. מהמוסד לביטוח לאומי ניתן לקבל קצבה זמנית או קבועה, בסדר גודל כזה או אחר. הדרך לקבלת הפיצוי או הסיוע מהמוסד לביטוח לאומי אינה תמיד חלקה  ומהירה. פעמים רבות הדבר כרוך במעבר של ועדות רפואיות ופרוצדורות אחרות, בהצגת הוכחות המצדיקות את גובה התביעה. עורך דין מומחה לביטוח לאומי ילווה אתכם מתחילת התהליך, ידאג לכך שתציגו מסמכים והוכחות רבים ככל האפשר ובכלל שהתהליך יהיה כרוך במינימום בירוקרטיה.

עו"ד  רועי לוי מתמחה בדיני נזיקין, לרבות תאונות דרכים ותאונות עבודה. הוא מטפל בתיקים מורכבים וייצוג נפגעים מול חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי וגורמים אחרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here