קרדיט: Barpic

פארק הייטק 'צפון' בשיתוף מרכז NorthMed ותוכנית GMC לחדשנות במרכז הרפואי לגליל, יקיימו אירוע רפואה חכמה, במסגרתו ישיקו לראשונה את קהילת HealthTech/MedTech הראשונה בצפון, שמטרתה לחבר בין גופים שונים במטרה להגדיל את היקף הפעילות היזמית בתחום באזור הצפון

תחומי הרפואה, מדעי החיים והבריאות – מהווים כשליש מההשקעות ביזמות בתחום זה בארץ. אחוז הפעילות בתחומים אלה, באזור הצפון נמוך אף מ-10%. אחת הסיבות למספר נמוך זה היא היעדר קהילה מגובשת שתשמש כגורם מאחד וממנף לאקו-סיסטם המקומי. כזו שתסייע בחיבור בין הגופים השונים ותחזק את מעמדם של מיזמים בתחומי הבריאות ומדעי החיים באזור.
בפארק הייטק צפון זיהו את הפער וחברו למרכז NorthMed ובשיתוף תוכנית GMC לחדשנות במרכז הרפואי לגליל (בית-חולים נהריה) יזמו את "רפואה חכמה" – אירוע חדשנות לחברות וסטארטאפים מתחומי הבריאות.
ד"ר צבי שלג, סגן מנהל וראש תכנית החדשנות במרכז הרפואי לגליל, שישתתף באירוע אמר: "הקמת קהילת HealthTech ראשונה בצפון מהווה הזדמנות פז לחבר בין המצוינות הרפואית בגליל לבין הפעילות היזמית בתחומי הטכנולוגיה והבריאות." עוד ציין כי "הקהילה תאפשר שיתופי פעולה בין רופאים, חוקרים ויזמים מקומיים לקידום חדשנות טכנולוגית בתחום הבריאות, ומתן מענה לצרכים ואתגרים רפואיים בגליל ובכל הארץ."
במסגרת האירוע, שיתקיים ביום שלישי, ה-20 בפברואר, תושק לראשונה בצפון קהילת HealthTech ו-MedTech שתאגד יחד חברות, יזמים ומפתחים הפועלים בתחומי הבריאות והטכנולוגיה, מתוך מטרה לחזק את האקו-סיסטם היזמי בצפון, ולהוות מנוח צמיחה כלכלי לאזור לצד מקומות תעסוקה חדשים.
"פארק הייטק צפון חרט על דגלו לחבר ולהפגיש את מובילי ההייטק באזור עם בכירים מהאזור, במטרה לייצר מעטפת יציבה ותומכת לחברות בתחום", אומר רם לוינסון, מנכ"ל פארק הייטק צפון, ומוסיף "חיפשנו דרך לחבר בין הפעילות הענפה כאן בתחומי ההייטק לבין המצוינות הרפואית של הגליל כדי ליצור מנוע צמיחה כלכלי לאזור כולו ושיתופי פעולה אלה מאפשרים פיתוח, הטמעת חדשנות והתפתחות עסקית באזור."
באירוע ישתתפו דוברים נוספים מתחום הבריאות ביניהם: גב' נגה קפ, מנהלת שותפה בקרן ההשקעות i3 Equity Partners שתציג את השיקולים הפיננסיים להשקעות ביוזמות בתחומי הרפואה והבריאות ; גב' יעל אופיר, מנכ"לית HealthIL, קהילת הבריאות הדיגיטלית של המכון הישראלי לחדשנות שתספר על הפעילות הארצית של הקהילה והחיבור לרשות החדשנות; וכן מר מרון יעקוב, אחראי פיתוח קבוצת R.S NESS, יסביר על מטריית השירותים שמספקת קבוצת NESS לחברות בעולמות הרפואה במחזורי החיים השונים שלהן.
פארק הייטק צפון הוא פארק ייעודי לחברות עתירות טכנולוגיה, בלב הגליל המערבי המהווה מוקד משיכה התומך באקוסיסטם היזמי-טכנולוגי באזור הצפון. הפארק הוא ביתם של עשרות חברות טכנולוגיה מתחומים שונים, ביניהם: בריאות, אגרו-טק, AI, סייבר, אוטומוטיב ועוד.
NorthMed הוא מרכז חדשנות רפואית ותעסוקה שרק לאחרונה זכה במימון של רשות החדשנות. המרכז הינו תוצר של שיתוף פעולה בין קרן פורטלנד, חממת המכשור הרפואי MEDX, חברת המכשור הרפואי ‘אלפא אומגה' ו- Galilee Bio Research

קרדיט: Assaf Pinchuk

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here