המיזם הארצי
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

במסגרת המיזם הארצי "עכשיו זה הזמן" הצליח המדור לאזרח הוותיק לגייס לוחמי מג"ב של משטרת ישראל לבקר מתנדבים ניצולי שואה בביתם ולהפיג את בדידותם.  

 

המיזם הארצי "עכשיו זה הזמן"
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

פרויקט מרגש נוסף לטובת ניצולי השואה במגדל העמק בהובלת המדור לאזרחים הוותיקים.

מדובר במיזם המבקש להפיג את בדידותם של ניצולי שואה זאת לאור ההבנה כי מדובר באחת המצוקות הגדולות ביותר עבורם. מספרם של ניצולי השואה במגדל העמק עומד כיום על כ-734 המוכרים לגורמי הרווחה. אנשי המקצוע של האגף המטפלים מדי יום בניצולים, יחד עם רכזת התוכנית מטעם מט"ב, החלו כבר באיתור ובגיוס של מתנדבים ליוזמה המשותפת לרשות המקומית, הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר בשיתוף ג'וינט ישראל-אשל ובהפעלת עמותת מטב.

בעקבות שיתוף הפעולה הצליחו אנשי הצוות של האגף ורכזת המתנדבים של הפרויקט מטעם מט"ב רינת רוסו לגייס לא פחות מתריסר זוגות מתנדבים המגיעים לבתי הניצולים לפחות למפגש שבועי אחד במסגרתו הם יושבים למשך שעתיים עם ניצולי השואה. המתנדבים עברו הכשרה ייעודית, שמהותה מתן כלים ואמצעים חברתיים שיסייעו להם במהלך הפרויקט.

גיוס מפתיע ומרגש נוסף הוא של לוחמי מג"ב מיחידת 'שחר צפון' מבסיס נטופה אשר עוצרים פעם בשבוע את כל עיסוקיהם ומגיעים מדי שבוע בהרכב של שישה לוחמים כל פעם לבתים של שתי קשישות ניצולות שואה ממגדל העמק, שואלים לשלומן, משוחחים ומנעימים את זמנן, מפגשים שהובילו לקשר מרגש במיוחד בין הקשישות ללוחמים.

ברכה בן סדון, מנהלת המדור לאזרחים וותיקים: "אנחנו רואים בפרויקט זה כצעד שעשוי לפתור את אחת הבעיות המורכבות שקיימות כיום בקרב ניצולי השואה מרותקי הבית והיא בעיית הבדידות". מומי בן סימון, מנהל האגף לשירותים חברתיים ויועץ ראש העיר לענייני אזרחים וותיקים, הוסיף ואמר: "מחובתנו לדאוג לרווחתם של ניצולי השואה לכן הרשות מפתחת עבורם שירותים ומענים ייחודיים ומגוונים כגון שכונה תומכת, מועדון מופ"ת, ביקורי בית, מיצוי זכויות ועוד. אני קורא לתושבי העיר להתנדב במיזם חשוב זה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here