האקתון הגיל השלישי | צילום באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

משטחי אימון בטיחותיים שמנטרים את המטופל, שליטה מרחוק על רמת האימונים, רשת חברתית לבריאות הגוף והנפש על פי רמת המתאמן ודרישותיו, בוט בווטס אפ לעזרה במילוי טפסים, אפליקציה למיצוי זכויות מקוון באופן פשוט וקל

אלו חלק מהפתרונות היצירתיים שפותחו במסגרת האקתון 'מהנדסים למען הגיל השלישי', שמטרתו לסייע לאוכלוסיית המבוגרים בישראל ולשפר את איכות חייהם

ההאקתון נערך ביוזמת המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בשיתוף ארגון ג'וינט-אשל ובהשתתפות עשרות סטודנטים

האקתון הגיל השלישי | צילום באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, בשיתוף ארגון ג'וינט-אשל, ערכו בשבוע שעבר האקתון וירטואלי מיוחד למען הגיל השלישי, במטרה למצוא מענים לאתגרי תפקוד בקרב האוכלוסייה המבוגרת, אשר יקלו על חיי היומיום שלהם.

בישראל חיים כיום כ-1.1 מיליון איש מעל גיל 65, המהווים כ-12% מכלל האוכלוסייה. עם פרוץ מגפת הקורונה התעצמו האתגרים הנפשיים והפיזיים של בני הגיל השלישי, כדוגמת קושי באוריינות דיגיטלית, בדידות ותפקוד פיזי ומנטלי. כמו כן, העלייה בתוחלת החיים והצפי לגידול החד באחוז אוכלוסיית הגיל השלישי מקרב האוכלוסייה כולה, מביאים חוקרים וסטודנטים לשתף פעולה במטרה לשפר את איכות חייהם ולהקל עליהם.

בהאקתון 'מהנדסים למען הגיל השלישי' השתתפו עשרות סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ומהמכללה האקדמית תל-חי שעבדו ימים ולילות במטרה למצוא פתרונות יצירתיים לשיפור איכות החיים של המבוגרים בישראל בתחומים – ניהול מערך הטיפול בזקן, שיקום מרחוק, ותקשורת מרחוק עם אוכלוסיית הגיל השלישי. כמו כן ההאקתון לווה במנטורים מומחים מהאקדמיה, מהתעשייה ומהקהילה, שהתאגדו יחד כדי לתרום מניסיונם לסטודנטים.

האקתון הגיל השלישי | צילום באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

תוצרי ההאקתון הוצגו על ידי הצוותים בפני צוות השופטים – פרופ' אריה מהרשק נשיא המכללה, אחיאב גולן מנכ"ל המכללה ויוסי היימן מנכ"ל ג'וינט-אשל.בפרס הראשון, 10,000 ₪ בחסות ג'וינט-אשל, זכה צוות JUSTAND – אריג' זידאן ומונה בסול מהנדסת ביוטכנולוגיה – שפיתח קונספט למשטח אימון בטיחותי ומתכוונן, לחיזוק שרירי המתאמן ומניעת נפילות עם גישה מרחוק לפיזיותרפיסט לשליטה על רמת האימון..
בפרס השני, 5,000 ₪, זכה צוותSportify  – יצחק אפריימוב, חיים חדד ואיליה אברוק מהנדסת תוכנה ואנה גוצול מהנדסת מערכות מידע – עם פיתוח של רשת חברתית לבריאות הגוף והנפש על פי רמת המתאמן ודרישותיו, המציעה תוכנית מותאמת להתעמלות, שיתוף הישגים, תיאום אימונים ויצירת קהילת מתעמלים.
במקום השלישי, עם פרס של 3000 ₪, זכו שני צוותים: צוות FORMI איתי זיו, דניאל גבאי וחני וינר מהנדסת תוכנה – בוט בתוך ווטסאפ למילוי אוטומטי של טפסים מאתרים שונים, כמו ביטוח לאומי, וצוות YouRight – האלה-נורה עכאשה מהנדסת ביוטכנולוגיה, חיכמת מסרי ממתמטיקה שימושית ורוני אלרם מהנדסת תעשייה  וניהול – עם פרויקט למיצוי זכויות מקוון באופן פשוט וקל, על ידי אפליקציה המאפשרת לסרוק מידע רפואי למערכת ולקבל מידע על זכויות האדם.

האקתון הגיל השלישי | צילום באדיבות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה

ד"ר נירית גביש, ראש המרכז לחינוך הנדסי וליזמות במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה: "במהלך לימודיהם במכללה נחשפים הסטודנטים לקורסים הנדסיים עם עשייה חברתית, ומבצעים פרויקטים עבור לקוח קצה אמיתי עם צורך ממשי. חלק מהפעילויות מוכוונות למען אנשים עם מוגבלויות, והחלק האחר עבור בני הגיל השלישי. ההאקתון חיבר בין סטודנטים ממגמות שונות – הנדסת תוכנה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת ביוטכנולוגיה, מתמטיקה שימושית, הנדסת מכונות וסטודנטים ממדעי הרוח והחברה, על מנת ליצור פתרונות ייעודיים עבור האוכלוסייה המבוגרת וכן לחזק את המודעות של הסטודנטים לאתגרים חברתיים בכלל ולאתגרי הגיל השלישי בפרט. במטרה להמשיך את הרעיונות והתוצרים, לצוותים תינתן אפשרות להמשיך את פיתוח הפתרונות כמיזמים במסגרות שונות: קורס פרוייקט בין-תחומי שמתנהל במכללה, כמיזם סטודנטים במימון המל"ג ובמסגרות אחרות."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here