צילום דוברות כללית

במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית 37 תחנות טיפות חלב כאשר טיפת החלב בנהריה היא הגדולה מכולן ומעניקה שירותים לכ-3600 תינוקות ופעוטות.

לאחרונה מונתה ליאת זידנר למנהלת הסיעוד של טיפת חלב בכללית נהריה. ליאת בת 40, נשואה + 3 סיימה לימודי הסמכה בסיעוד בבי"ח בני ציון ובעלת תואר ראשון בסיעוד מאוניברסיטת חיפה, היא אחות טיפת חלב ויועצת הנקה. בנוסף, היא מדריכה סטודנטים/ות ואחים ואחיות חדשים שהחלו לעבוד בטיפות חלב בכללית. בעברה המקצועי עבדה ליאת בתינוקייה במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית וכאחות טיפת חלב של כללית בכרמיאל ולאחרונה הצטרפה לטיפת חלב של כללית בנהריה, כמנהלת הסיעוד ויועצת הנקה אשר מעודדת, מייעצת ומדריכה את הנשים שבוחרות להניק, כיצד לעשות זאת נכון.

"בחרתי להיות אחות מתוך אהבת האדם והרצון לתמוך, להיות בשביל האחר ברגעים המשמעותיים בחיים. מה שמניע אותי לעשייה כל יום הוא הפידבק והסיפוק שאני מקבלת מהמטופלים וילדיהם. זוהי זכות גדולה עבורי להיות שם עבור המשפחות, לתמוך בהן ולחלוק עימן את הידע מקצועי אשר רכשתי במהלך השנים. אני שמחה להצטרף לצוות הנפלא של טיפת החלב בנהריה ורוצה להעביר מסר למטופלות שלנו: להאמין בעצמן, ביכולות שלהן ולהיות סלחניות כלפי עצמן – אנחנו עושות את הכי טוב שלנו ברגע הנתון" משתפת ליאת.

טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתחום קידום בריאות ומניעה לנשים הרות, תינוקות וילדים עד גיל 6 ומשפחותיהם, היא התחנה הראשונה שפוגשות משפחות צעירות. תפקיד אחות טיפת חלב בחיי המשפחה הוא חשוב וקריטי, היא מלווה אותם במספר צמתים חשובים בחיים, במגוון נושאים, החל משלב ההיריון, ההכנה ללידה וההורות.

בטיפת חלב נהריה ניתן שירות של 6 אחיות טיפת חלב, ליווי אישי בהריון, ייעוץ הנקה, רופאה התפתחותית ושירותי משרד, במבנה ייעודי ובהפרדה מהחולים המגיעים למרפאה.

חדש! לפני כחצי שנה הכנסנו שרות של תחנת טיפת חלב במרכז הרפואי לגליל.

במסגרת השירות החדש מגיעה לביקור ראשון אחות מתחנת טיפת חלב נהריה של כללית למיטת היולדת בבית החולים.  בביקור פותחים תיק רפואי לילוד ומעבירים את פרטיו לטיפת חלב ונקבע לו/לה תור ראשון במקום שהיולדת תצטרך לקבוע עצמאית. היולדת מקבלת חומרי הדרכה על השירותים בקהילה, המעקב הרפואי ושרותי הייעוץ והסדנאות הניתנים במרפאות  וכיצד יוצרים קשר, במידה ומדובר בפג או תינוק עם בעיות בריאות, האחות מסבירה ליולדת כיצד יש לפעול במסגרת הטיפול בקהילה. בנוסף, מעבירה האחות  הדרכה ראשונית בנושאים שונים, כגון: טיפול  בתינוק, שינה בטוחה, גריה, הנקה/האכל והיגיינת התינוק ומשוחחת עימה על חווית הלידה ומצבה הבריאותי והנפשי. במהלך המפגש עם היולדת האחות פועלת לאיתור מוקדם של קשיים במשפחה ובמידת הצורך, מסייעת ליולדת להגיע לגורמים בקהילה שיכולים לסייע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here