אשי רוט במכללה הטכנולוגית נוף הגליל. צילום: דוברות המכללה

"הנדסאים הם ליבת התעשייה, כל תעשייה"

אשי רוט בביקורו במכללה הטכנולוגית נוף הגליל סיפר על המפעל המוביל בתחומו בישראל, מפעל אשר מעבר למטרות הרווח מטמיע ערכים ומוביליות חברתית. מפעל צומח אשר עם המעבר מיוקנעם לאזור התעשייה ציפורית בנוף הגליל, הכפיל את מספר העובדים.

אשי רוט הוא מודל של חזון יוקד ולהט עשייה אשר חברו יחדיו בדמותו, כמנכ"ל המפעל מקבוצת ניסקו, ארדן שנאים, עשרים וחמש שנים אשי בעולם התעשייה הישראלית, עובד בשלל תפקידים , עד לתפקיד המנכ"ל .

אשי רואה במעבר לנוף הגליל ובתמיכת ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, את השער לפיתוח וצמיחה נוספת.

"כתושב הגליל, המתגורר במורשת, הפריפריה הישראלית היא אחד הדברים היפים שיש בישראל, אזור התעשייה ציפורית הוא מאזורי התעשייה היפים ביותר בישראל, מצאנו בנוף הגליל ראש עיר וצוות שעמדו לרשותנו בסיוע בהעברת המפעל ולהתרחבותו בציפורית בניהולו של סרגיי זלוטניק."

אשי ,הפועל לשיתופי פעולה עם המכללה הטכנולוגית נוף הגליל בקורסי הכשרה לעובדי המפעל, רואה במכללה את בית היוצר להנדסאים הנדרשים והמבוקשים במשק.

"מדינת ישראל לא התברכה בתעשייה גדולה, האמא היהודייה חלמה שבנה יהיה רופא או היי טקיסט ופחות עובד בתעשייה. בתעשייה אפשר להתפרנס בכבוד, אלא שיש מחסום דימויי שאינו ראוי ואינו נכון, לכן החלטנו שאנו רוצים לחשוף את התעשייה לבני הנוער בבתי הספר ולקהילות נוספות מהי התעשייה בישראל היום. זו לא התעשייה של האיש עם הסרבל הכחול המשכים בשש בבוקר וחוזר בחמש בערב, שחור, מלוכלך ומזיע, התעשייה שלנו רחוקה מאוד מהתיאור הזה, התעשייה שלנו היא טכנולוגית לחלוטין. הנדסאי היום הוא מקצוע סופר נדרש, הנדסאים הם ליבת התעשייה, כל תעשייה בכל העולם, ליבת החברה היא ההנדסאים הנקראים באירופה , מהנדס פרקטי, אלו האנשים היודעים להפעיל את המכונות ואיך להריץ אותם קדימה, חסרים לנו במדינת ישראל הנדסאים, שיבנו ויפעילו את המכונה.
עיקר ההנדסאים שאנו קולטים הם הנדסאי מכונות בעלי ידע גבוהה והבנה טובה של היסודות, ובעיקר יכולת למידה עצמית. במכללה נעשית עבודה נהדרת בהכשרת הנדסאים, בסוף החומר הנלמד היום בעוד עשור כבר לא יהיה רלוונטי, לכן יכולת הלמידה העצמית חשובה ביותר."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here