צילום יצחק טל סמנכ"ל תפעול מפעל 'צמח תערובות' - מפעל 'צמח תערובות'

לראשונה יעניק תאגיד המחזור 'תמיר' ציון לשבח לחברות במסגרת 'יום המחזור של ישראל 2020' שיחול ב-8.12.2020 

 

מפעל 'צמח תערובות' בעמק הירדן, זכה בציון לשבח שיוענק באירוע חגיגי ב- 7.12, בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. האות יוענק לראשונה על ידי תאגיד מחזור האריזות 'תמיר', כחלק מ'יום המחזור של ישראל 2020', לחברות על פעילותן לקידום המחזור.

 

מפעל 'צמח תערובות' נבחר לקבל את אות המחזור וציון לשבח על שיפור מתמיד במחזור פסולת אריזות, כאשר המפעל נבחן במספר קטגוריות לאורך השנה, בין היתר: הפרדת אריזות פלסטיק והעברתן למחזור מזה מספר שנים והתמדה והעברה עקבית של כמות קבועה וגדלה של פלסטיק למחזור, לאורך מספר חציונים רציפים. 

במסגרת פעילות המפעל, מועברים מוצרי הפלסטיק למחזור, מהם מפיקים חומרי גלם חדשים לתעשיית הבנייה, כגון צינורות ועוד, שקי הענק (ביג בגים) המשמשים לאחסון ושינוע מוצרים, מועברים לגריסה כאשר מופקים מהם שקים ממוחזרים. בנוסף, נעשה שימוש חוזר בעץ לבניית משטחים חדשים, או לגריסה להפקת מצע נסורת בלולים ועוד. 

 

יצחק טל, סמנכ"ל תפעול מפעל 'צמח תערובות' אומר, כי בשנת 2020 נשלח קרוב ל-85 טון פסולת למחזור, לעומת 13 טון רק לפני שנתיים, "הסיבות לכך הן הצמיחה של 'צמח תערובות' במהלך השנים האלו, הגדלת היקפי ההפרדה והתקשרויות עם קבלנים נוספים של 'תמיר'. הטכנולוגיות המתקדמות כיום, מאפשרות לבצע תהליכי מחזור לחומרים שונים וכך להביא לצמצום כמות הפסולת הנוצרת מאריזות ופלסטיק, בכדי למנוע את הטמנתה ולעודד שימוש חוזר בהם כחומרי גלם חדשים. למחזור יתרונות רבים והשפעות חיוביות על עולמנו לטווח הארוך, בהתמודדות עם בעיית ההתחממות הגלובלית, זיהום האוויר, הידללות שכבת האוזון ועוד", מציין טל ומוסיף, "אנו מודים לתאגיד המחזור 'תמיר' על הבחירה ב'צמח תערובות', כמפעל המקדם את פעילות המחזור החיונית לשמירה על איכות הסביבה. 'צמח תערובות' ימשיך לדגול ולקדם בפעילותו ובאופן ניהולו גישה ירוקה ואקולוגית, למען שמירת הטבע ואיכות הסביבה". 

צילום רחפן מפעל צמח תערובות
צילום ינון ורדי

זו השנה השנייה שמציין תאגיד המחזור 'תמיר', את 'יום המחזור של ישראל' ומציב את נושא מחזור האריזות במרכז המודעות, עם יום חדש שנכנס כבר בשנה שעברה ללוחות השנה הציבוריים- "יום המחזור של ישראל" שיתקיים השנה ב- 8 בדצמבר 2020. מטרתו של יום זה הינה, להעלות את המודעות לחשיבות המחזור והטיפול בפסולת אריזות בקרב האזרחים והתעשיות במדינת ישראל והנעתם לפעולה למחזור.

 

'צמח תערובות' מקבוצת צמח מפעלים בעמק הירדן, מפעל מזון לבעלי חיים מהגדולים והוותיקים בישראל, שנוסד כאגודה שיתופית, בשנת 1965, בבעלות 47 קיבוצים ומושבים שיתופיים, המייצר מזון לבע"ח: דגים, עופות, בקר, צאן וחיות מחמד. ל'צמח תערובות' שיתופי פעולה וחברות בנות, כגון: צמח ישראפט, דג סוף, יונתן צמח, עוף טוב ועוד. 'צמח תערובות' מובילה את שוק המזון לחיות בתחום החדשנות. בין מוצריה ניתן למצוא מזונות לעופות ללא אנטיביוטיקה, מזונות ייחודיים לדגים אקזוטיים ומזונות לחיות מחמד ברמת סופר פרימיום. במפעל, מעבדת מו"פ משוכללת, לבדיקות פיזיקליות וכימיות, על פי התקנים המחמירים ביותר HACCP, GMP ו-Global Gap , במטרה לדייק ולייצר מוצרי בריאות לבעלי החיים במשק ולחיות המחמד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here