שינוי מטווח
דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק מקדמת תכנית שינוי יעוד למטווח העירוני שנסגר. ובמקביל חברת "אורבינקס" בחנה את השימושים האפשריים והמליצה על מתחם מתקדם ומשולב של מסחר, מעונות סטודנטים ודיור מוגן

לפני כשלוש שנים נסגר המטווח העירוני במגדל העמק באופן סופי. נושא רעש המטווח עמד על סדר היום במשך חודשים בעקבות תלונות רבות של תושבי שכונת "מצפה העמק" ורחוב התבור על מפגעי רעש של רובים ומקלעים שפוגעים באיכות חייהם. בעקבות כך דרשה הרשות מהיזם שהפעיל את המטווח להשקיע באיטום ובידוד רעשים במטווח ושהוא לא נענה לדרישה בשל השקעה כספית גדולה ראה ראש העיר את טובת התושבים ואיכות חייהם והורה על סגירת המטווח.
בתכנית בניין עיר (תב"ע) השטח נמצא ביעוד של "מטווח עירוני" וככזה הוא לא מאפשר שימוש אחר (מגורים/מסחר/תעשייה), אלא רק לאחר שינוי יעוד בהליך הנדרש בחוק מול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. לפני מספר חודשים גייסה העירייה מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תקציב של 358 אלף שקלים לתכנון בשטח בו פעל המטווח העירוני. במקביל נבחרה חברת "אורבינקס" שבחנה והמליצה על שימושים אפשריים לשימוש בתא שטח זה.
בפורום שהתקיים בשבוע שעבר שכלל את ראש העיר והנהלת העיר יחד עם נציגי "אורבינקס" ו"יעד אדריכלים" שערכו איפיון (יתרונות וחסרונות) הוצגו מספר המלצות פיתוח אפשרויות שכללו בית אבות סעודי, מעונות סטודנטים, חממה טכנולוגית ומסחר ושילוב שימושים.
בתום הדיון נבחרה חלופה משולבת של דיור מוגן/מעונות סטודנטים/hub ומסחר – מתחם חדש ואטרקטיבי שלא קיים היום בעיר.

שינוי מטווח
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here