עו
עו"ד אבי גולדהמר

קבוצת מתיישבים מבוסתן הגליל הגישה עתירה מנהלית נגד המועצה האזורית מטה אשר, הועד המקומי והאגודה השיתופית של בוסתן הגליל, בדרישה לחייבם בהקמת מקווה טהרה והתקנת עירוב שבת ביישוב החקלאי, המוגדר כחילוני, שבו כ-350 יחידות דיור העתירה נדונה בבית משפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית דין לערעורים מנהליים, בראשות סגן הנשיא השופט אברהם אליקים.

בפתח פסק הדין הבהיר השופט כי אינו מתכוון לדון בשאלות תיאורטיות או אקדמיות בדבר חשיבותו של מקווה טהרה או עירוב שבת.

כמו כן ציין כי בישראל לכל אדם יש חופש דת ולכן "בתחומי קנייננו הפרטי כל אדם יכול להקים מקווה ולהציב עמודי ערוב לשבת אם יחפוץ".

אולם, במקרה זה, נציגי 12 משפחות בישוב דרשו לחייב את המועצה ואת האגודה והועד להקים מקווה טהרה בתוך הישוב וכן להתקין עירוב שבת.

עורך הדין אבי גולדהמר שייצג את המועצה האזורית מטה אשר, טען  כי לא ניתן לחייב את המועצה להקים מקווה טהרה בין היתר משום שהמועצה אינה בעלת הקרקע בתחום המושב והיא אינה יכולה לכפות החלטה נגד רצון הישוב עצמו.

לדברי השופט, העותרים מבקשים למעשה הקצאת משאב ציבורי-קרקע למקווה, לצרכים שלהם, אבל הם לא ציינו "מה מקור זכותם ביישוב בוסתן הגליל", זאת כאשר האגודה טוענת כי  אף אחד מהעותרים אינו חבר באגודה, "לאף אחד מהם אין זכויות חכירה בשטח משבצת המקרקעין מתוכה מתבקשת אותה הקצאת מקרקעין וכי חלק מהעותרים גרים בישוב בשכירות".

השופט אברהם אליקים קבע כי מדובר בעתירה מוקדמת ולכן דינה להימחק, מאחר "והיא נעדרת פרטים מהותיים ובהעדר פרטים ניתן לקבוע כי טרם מוצו ההליכים".

השופט הטיל על העותרים לשלם  למשיבים כ-30,000 שקל.

עו"ד אבי גולדהמר
עו"ד אבי גולדהמר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here