סיפור ההשראה הישראלי ממגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

הפרויקט החברתי "מתלות לאחריות" שנוסד במגדל העמק קיבל פרק שלם בספר חדש אודות סיפורים ישראליים מעוררי השראה.

סיפור ההשראה הישראלי ממגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.
סיפור ההשראה הישראלי ממגדל העמק
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

"מדינת ישראל התברכה בהמוני אזרחים טובים, שמשכימים מדי יום ביומו על מנת לעשות טוב. אנשים שמתעקשים להחזיק ולתחזק את התקווה, ולעשות טוב רק משום שזה הדבר הנכון לעשות. בין אלה יש מי שלא פעם הסביבה נעלה בפניהם דלתות, אנשים שהמציאות ממש חבטה בהם ללא רחם – אך הם התייצבו מולה ומרדו בה. לא במרד מהסוג המקובל עסקינן, בוודאי לא במרד מתוך ייאוש, אלא במרד של תקווה".

כך מתארים איש החינוך חילי טרומפר והעיתונאי-מחנך יהודה שוחט את גיבורי ספרם החדש "מרד של תקווה- סיפורים ישראליים מעוררי השראה" שבו הקדישו פרק שלם לסיפורה של ד"ר דגנית בידרמן מנכ"לית עמותת "להיטיב" אותה הקימה במטרה לסייע למשפחות הנמצאות בעוני והדרה לצאת לעצמאות חברתית וכלכלית. בתחילת מסעה פנתה ד"ר בידרמן לראשי רשויות כדי שאלה יאמצו את התכנית אך נתקלה בסירוב פעם אח פעם עד אשר נפגשה עם ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה שפתח בפנייה את דלת העיר ויחד עימה ייסד לפני כארבע שנים את פרויקט "מתלות לאחריות" שלאחרונה סיים את המחזור הראשון והוציא משפחות ראשונות מהעיר לדרך חדשה ועצמאית.

הספר החדש מהווה מסמך אנושי וחברתי המעלה על נס את האחריות והרגישות החברתית, את אהבת האדם ואת העין הטובה, באמצעות אותם אלה שבחייהם, בהחלטותיהם ובמעשיהם הטו את מאזני הצדק החברתי והערבות ההדדית לכף זכות. שני הסופרים הקדישו פרקים לסיפוריהם המרגשים של מיקה ואורי בנקי הוריה של שיר ז"ל שנרצה במצעד הגאווה בירושלים, סיפורה של סברין חוג'יראת, הסיפור של ד"ר ניר הירשהורן שהציל את חייו של חברו רועי בן טולילה פעמיים ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here