שי-לי רגעים לעד

הבחירות המונציפליות יתקיימו בקרוב, ומי שחזר להתמודד על ראשות מועצת מעלה יוסף, הוא לא אחר מאשר ראש המועצה המיתולוגי, אבי קרמפה. כזכור קרמפה שימש כראש המועצה בין השנים 1992- 2012 ועסק לאורך השנים בשלל תפקידים ציבוריים. חזרתו של קרמפה לאחר עשור, הפתיעה ושימחה רבים, לאחר שחשבו שהוא פרש לגמרי מהחיים הציבוריים. השבוע פגשנו אותו לראיון על החזרה.
מה גרם לך לחזור?
"החלטתי לאחר 10 שנים לחזור, אני רואה מה מתרחש בעיקר בקדנציה הזו וזה לא מוצא חן בעיני, בהרבה תחומים. הופנו אלי הרבה פניות לשקול את חזרתי למערכת, והאמת התלבטתי קשות. צריך להבין שאני לא חוזר משיקולים כלכליים ולא חוזר לפתח קריירה, אני בן 69 אוטוטו ואני לא מחפש גם כבוד, מדובר במשרה תובענית ולא פשוטה. אני מסתכל בעיקר על הדברים הטריויאלים בחיי התושבים כמו איכות סביבה, פיתוח מקומות תעסוקה, ועוד. לפני עזיבתי הצלחתי לפתח שני אזורי תעשיה, גורן – ליד מושב גורן שם מועסקים מאות אנשים ובשיתוף עם עיריית מעלות תרשיחא – קורן. בנושא התיירות פיתחנו צימרים במעלה יוסף זה הלך יפה מאוד וזו תוספת חשובה לפרנסת התושבים".

צילום שי-לי רגעים לעד

איך תגובות התושבים לחזרתך?
"היתה לי תחושת בטן, ידעתי שהרבה רוצים שאחזור ולכן עשיתי סקר אנונימי בסוף פברואר, שבדק את מידת שביעות רצון התושבים מתפקוד המועצה, לבדוק את סיכויי מול המתמודדים. התוצאות לגבי היו טובות והמשתתפים לא ידעו שמדובר בסקר שקשור אלי. בתוצאות היה ברור שהעונים לא שבעי רצון מתפקוד המועצה והעומד בראשה. הרבה אנשים שמחו לשמוע שאני חוזר, הרבה גם שאלו למה אני חוזר. כולם יודעים שאני עובד בצורה אחרת. המאבק הפוליטי לא פשוט אבל אני אנצח בעזרת השם ובעזרת התושבים שמשוועים לשנוי ".
מה הדבר הראשון שתקדם?
"הדבר הראשון שאקדם וזה חם ומיידי בתחום החקלאות, שלוחת ההטלה. יש אצלנו כ 1000 מגדלי עופות להטלה, בחמש השנים האחרונות הענף עבר שינוי לא טוב, רפורמה מקיפה שמאלצת חקלאים להוציא לולים מחוץ לבתיהם, ולבנות לולים משותפים באיזור גידול מרוחק מחוץ לישוב. הדבר כרוך בהשקעות גדולות, כמו כן דורשים להפסיק לגדל בתוך סוללות גידול אלא כביצי חופש, והדבר שונה מאוד מהשיטות המוכרות לחקלאים וזה כרוך בהרבה הוצאות ושותפויות שהאנשים לא אוהבים. הרפורמה החדשה יצרה פתח ליזמים פרטיים שהקימו לולים גדולים והדבר גורם לגזילת הפרנסה מהחקלאים הקטנים, שרק רוצים להרוויח למחייתם, כי הם מרוויחים פחות. בכל זה צריך לטפל טיפול כירורגי, מהיר, יסודי, ולגעת בנקודות הנכונות כי אי אפשר לבטל כל רפורמה, אלא לעכב ולשנות.

צילום שי-לי רגעים לעד

מהם היעדים שלך באם תזכה בבחירות?
יש לי יעדים עתידיים, למשל תעשיה: אזורי תעשיה נוספים ותעסוקה נוספת, בעיקר שיתוף פעולה עם רשויות שכנות, אטרקציות תרבותיות וחברתיות נוספות, שנדאג להן גם לבד וגם בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים כמו חברות ממשלתיות. נדאג לשירות לאזרח, מרכז תנועת נוער והמתנ"ס שנמצא שנים ב"הולד", נדאג לטפל בו. צריך להבין שבשנים האחרונות האזור גדל, משפחות חדשות הגיעו גם להרחבות וגם מערים שונות, והן רוצות שירות אחר, שירות כמו שהן הכירו במקומות הקודמים, איכותי וטוב. דבר כזה מצריך הפעלה של אשכולות פעילות או פעילות תוך יישובית. צריך לתת במה גם לתושבים הצעירים, לבני הנוער והילדים, לקידום הספורט בישובים, ועוד. המטרה היא מתן שירותים יעילים לתושבים. בנושא הביטחון זה מתחלק לשני דברים עיקריים: חלק ראשון אלו ישובי קו העימות שחלקם סמוכי גדר, במרחק של 10 ק"מ מהגבול וחלקם מעבר. בישובים סמוכי גדר יש לוודא שישנה תשתית טובה, וכמות מקלטים מותאמת לכמות התושבים שגדלה. יש חוסרים בחדרי ביטחון ואני יודע שאני יכול לתרום מנסיוני ומהקשרים שצברתי ורקמתי במהלך השנים על מנת לקדם את זה. החלק השני הוא כמובן מרכיבי הביטחון כמו מערכות כריזה, התרעה וקשר. יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר, עושה עבודה נפלאה בתחום הזה, ושיתוף פעולה יהיה מצוין.
אין ספק שקרמפה מכיר היטב את המערכת, השנים הרבות שלו בפוליטיקה המקומית והארצית עשו את שלהן והוא צבר קשרים רבים שיוכלו לסייע לו לקדם את המועצה ואת תושביה. על פניו נראה כי הוא מגיע עם תוכנית סדורה, שהוא קשוב לתושבים ומבין את מצוקותיהם. "אני יודע בדיוק מה הנקודות הכואבות של התושבים, ובדיוק בהן אני אדאג לטפל" סיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here