קרדיט: אלווין ישראל

חודשה התוכנית לגינון טיפולי של עמותת אוולין ישראל לאנשים עם מוגבלות בכפר הנוער הדתי הודיות שבגליל התחתון. מנכ"ל כפר הנוער הודיות אלי שטיין: "מפתח בקרב התלמידים ערכים של סולידריות חברתית ועזרה לזולת, הכלה וראיית השונה"

לאחר הפסקה של שנה בשל הקורנה, נפתחה לאחרונה מחדש תוכנית ייחודית להכשרת עובדים עם מוגבלות בשוק החופשי בכפר הנוער הדתי הודיות שבגליל התחתון. הפרויקט הינו פרי שיתוף פעולה של כפר הנוער ועמותת אלווין ישראל שמשלבת אנשים עם מוגבלות בחברה בדגש על הכשרה תעסוקתית ליווי והשמה בשוק החופשי. 

כחלק מתוכנית ההכשרה עוברים החניכים סדנת גינון טיפולי בחממות של כפר הנוער על ידי אנשי מקצוע מתחום הטיפול ושמואל סבג מרכז את מגמת החקלאות בכפר הנוער הודיות. הסדנה לגינון טיפולי שמואל סבג לבין קבוצת ההכשרה לתעסוקה של העמותה, כאשר החניכים משתתפים מדי שבוע בסדנת גינון טיפולי המועברת על ידי הדס עבדי שבמסגרתה הם רוכשים מיומנויות לטיפול בגינות, מכלים של צמחי נוי ועשבי תבלין וכן פיתוח וטיפול בגינות ירק. 

מנכ"ל הכפר אלי שטיין ברך השבוע על חזרת התוכנית לפעילות לאחר הפסקה ארוכה בעקבות משבר הקורונה: "הצוות החינוכי ותלמידי הכפר שמחים על שיתוף הפעולה הפורה שמעצים ומסייע למטופלים, ומאידך מפתח בקרב התלמידים ערכים של סולידריות חברתית ועזרה לזולת, הכלה וראיית השונה. אני מברך ומחזק את ידיו של רכז המגמה שמואל סבג שמשקיע רבות מזמנו ומרצו להצלחת הפרויקט המרגש".

קרן סטרול, מנהלת מחוז הצפון בעמותת אלווין ישראל מוסיפה כי "הפעילות  באוויר הפתוח, מהווה נדבך טיפולי ושיקומי חשוב. לצד הקניית כלים לגידול חקלאי, חניכי הסדנה עוברים תהליך של אנלוגיות מתחום החקלאות לחיים האישיים כגון הישגיות, התפתחות, צמיחה אישית אחריות ועוד. הצוות הנפלא של כפר הנוער הודיות מסייע ותומך בפעילות הקבוצה".

"לצד העשייה המשמעותית, אנו גם מקנים חשיבות רבה לקשר הבלתי אמצעי המתקיים בין מקבלי השירות לבין התלמידים והצוותים המקצועיים בכפר הנוער. זוהי הזדמנות פז לשני הצמדים להכיר וליצור קשר אישי זה עם זה כצעד נוסף לשילוב מיטבי של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, לצד הסרת חסמים ודעות קדומות. אלווין ישראל תמשיך לפעול ליצירת חברה שבה אנשים עם מוגבלות הם אזרחים שווי זכויות, חברה שבה כל אחד ואחת מאיתנו שואף לקבוע את עתידו ואורחות חייו". 

קרדיט: אלווין ישראל
קרדיט: אלווין ישראל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here