פסטיבל
קרדיט תמונות: דימה חבר ותנועת תרבות.

פסטיבל Afuliz"" השישי יתארח בחול המועד סוכות לראשונה במתחם השוק הישן למשך שלושה ימים מלאים בתרבות, אמנות, מוזיקה ואוכל טוב. ראש העיר אבי אלקבץ: "החלטנו שהשוק הישן יהפוך לאחד ממוקדי הבילוי האטרקטיביים בעיר".

פסטיבל "Afuliz"
קרדיט תמונות: דימה חבר ותנועת תרבות.

את פסטיבל "Aafuliz" זוכרים? את השוק העירוני הישן בעפולה מכירים? השנה עושים היסטוריה. פסטיבל "Afuliz 2019" יתקיים השנה כחלק מפסטיבל "שילובים מיקס-ארט" העירוני ויתארח בשוק העירוני הישן. כידוע, ראש העיר עפולה, אבי אלקבץ, קיבל בחודשים האחרונים החלטה להפוך את השוק העירוני הישן והמוזנח לאחד ממוקדי הבילוי בעפולה סטייל שוק "מחנה יהודה" בירושלים והמעבר של פסטיבל Afuliz"" לבית חדש הוא צעד נוסף בדרך להשגת המטרה.

פסטיבל "Afuliz"
קרדיט תמונות: דימה חבר ותנועת תרבות.

החלטתו של ראש העיר אלקבץ משתלבת היטב עם כניסתם של "קהילת האומנים", חבורה של אומנים ואומניות מתנועת 'תרבות' שהחלה לפעול בעיר לפני למעלה מעשור ולפני כשנתיים הקימו את מוקד התרבות "ואהבת" בשוק העירוני הישן במטרה להחיותו, ליצור תסיסה תרבותית ולמשוך קהל חדש למקום שהוקם לפני 46 שנה, נחשב בעבר לאחד המרכזים הבולטים בעיר ובשנים האחרונות הפך לנוסטלגיה מקומית לאחר שהתיישן והוזנח. חשוב לציין כי המטרה של עיריית עפולה והפעילות התרבותית הענפה של תנועת תרבות ושל אומנים מקומיים במקום התקבלו בברכה על ידי קהילת הסוחרים הוותיקים אליהם הצטרפו בעלי עסקים רבים ומסעדות שף חדשות כמו גם הקמתו של מוקד התרבות 'ואהבת-אומנות חדשה בשוק הישן' כאשר החזון הוא התעוררות תרבותית, חברתית ועסקית.

בין היתר הוקמו בחודשים האחרונים עסקים רבים בשוק הישן וביניהם חנויות אומנות ותכשיטים, מסעדת חדשות וביניהן מסעדת שף עכשווית, אירועי תרבות, תצוגות אומנות ומרחב חברתי וכל זה עובד בסינרגיה נהדרת לצד וביחד עם זגג, סנדלר, ספר, ירקן ועוד שלל עסקים וותיקים מקומיים.

פסטיבל "Afuliz"
קרדיט תמונות: דימה חבר ותנועת תרבות.

התופעה של התעוררות שווקים עירוניים מוכרת מערים שונות בארץ ובעולם ועכשיו זה קורה גם כאן בעפולה מה שהביא להחלטה להביא את פסטיבל Afuliz שיהיה השנה חלק מפסטיבל "שילובים מיקס" להתארח בשוק העירוני הישן עם עשרות אמנים שיגיעו לשוק העירוני לשלושה ימים של הופעות, שתי במות מוזיקה לייב, מופעים במרחב, תערוכות אומנות ועוד. רגע לפני שזה קורה מזמינה הפקת הפסטיבל אומנים מקומיים מעפולה והעמק ואומנים צעירים מכל הארץ ליצור, להיחשף, ולחשוף את עפולה והעמק כמרכז תרבות ואומנות רלוונטי. הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות בין התאריכים 15-17.10.19 בין השעות 18:00-23:00, במתחם השוק הישן שייצבע בצבעים מיוחדים ומרעננים של תרבות ואומנות, מוזיקה, מחול ועוד לצד כל מה שהשוק יודע להציע באסטות, אוכל, שתייה, אווירה מעולה. לפרטים נוספים תמשיכו לעקוב ולהתעדכן דרך עמודח הפייסבוק של עיריית עפולה,  "תרבות בקהילה" ו"ואהבת-אומנות חדשה בשוק הישן".

 

פסטיבל "Afuliz"
קרדיט תמונות: דימה חבר ותנועת תרבות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here