בית קקל למצוינות
צילום אבי חיון, מערך הסברה קקל

בזמן הקורונה ולראשונה בישראל, קק"ל מסבסדת לתלמידי תיכון מהגליל, קורסים המזכים בקרדיט אקדמאי ובפטור מבחינת הפסיכומטרי בעלות של עשרות אלפי שקל

קרן קימת לישראל השיקה השנה, בצמוד להתפרצות נגיף הקורונה וביטול המסגרות החינוכיות הפורמליות, בשיתוף עם אוניברסיטת ת"א, תכנית חדשה בבית קק"ל למצוינות בנוף הגליל המחברת תלמידי תיכון בכיתות י' וי"א לאקדמיה ועוזרת להם לשבור את "תקרת הזכוכית" האקדמאית. קק"ל מספקת לתלמידים את הקורסים בחינם בעלות של עשרות אלפי שקלים.

מטרות התוכנית היא לחבר את בני הנוער לעולם האקדמאי ולהכווין אותם בלמידה לבגרויות, לפתח בהם מיומנויות, למקסם את ניצול הפוטנציאל הטמון בהם, לדחוף את בני הנוער למצוינות, לאפשר תכנית חינוכית חלופית למוסדות החינוך שנתקלו בקשיים תפעוליים בעקבות הקורונה ועוד.

הקורס נמשך כשלושה חודשים, בהתאם למועד הבחינה שמתבצעת דרך אוניברסיטת ת"א. כל קורס מהווה 2 נקודות זכות אקדמאיות התקפות ל-10 שנים, תלמידים שיעברו שלושה קורסים אקדמיים בציון מספק יוכלו להתקבל לחוגים ייעודיים באוניברסיטאות המשתפות פעולה עם התוכנית, וכל זה ללא צורך בביצוע בחינת הפסיכומטרי. כמו כן, ישנן פריצות דרך ייחודיות לתוכנית, אחת מהן היא בהשתתפות תלמידים מכלל הרמות בקורסים, השנייה היא בביצוע הבחינה בבית קק"ל למצוינות, מקום זמין, חם ומוכר, בניגוד לביצוע הבחינה באוניברסיטאות שלא מוכרות לתלמידים.

בית קקל למצוינות בנוף הגליל
בית קקל למצוינות בנוף הגליל – ישראל פרץ

תלמידים שרוצים להשתתף בקורס לא יצטרכו לשלם עליו, את העלות כולה שמגיעה לסכום של עשרות אלפי שקלים מממנת קק"ל. עלות הבחינה בסוף הקורס נעשית ישירות מול האוניברסיטה, אך גם היא יכולה להיות מסובסדת באמצעות מלגה במקרה של התקלות בקשיים כלכליים מצד תלמידים- קושי כלכלי לא יהווה מכשול עבור אף תלמיד!

בקורס הראשון שהועבר השתתפו כ-20 תלמידים, והוא הועבר בצורה וירטואלית ע"י מרצה מטעם בית קק"ל כשמשתתפי הקורס יושבים יחד וצופים בסרטוני למידה קצרים. לאחר הצפייה המנחה שיושב איתם בכיתה מלמד ומתרגל את החומר הנלמד בכיתה יחד עם התלמידים. מרחב הלמידה שיצרה קק"ל הינו נעים ומאפשר למידה אפקטיבית ביותר, וכולל לוח דיגיטלי ומחשב אישי לכל תלמיד.

דניאל עטר, יו"ר קק"ל: אנו בקק"ל פועלים כל העת  לפיתוח הגליל והנגב במגוון נרחב של תחומים ובפרט בתחום החינוך, כחלק מהרצון לצמצם פערים. לאחר שהקמנו את בית קק"ל למצוינות הראשון בנוף הגליל,  החלטנו להנגיש את האקדמיה לתלמידי התיכון ולסבסד קורסים שיעניקו לתלמידים קרדיט אקדמאי ואף פטור מבחינת הפסיכומטרי. פרויקט דגל זה מבטא את חזוננו כחלק מתכנית רילוקייישן ישראלי  2040 שתוביל להגירה של מיליון וחצי תושבים חדשים לישובי הגליל והנגב.  אנחנו מאחלים לנערים והנערות הללו הצלחה בחייהם הבוגרים  ובטוחים שיגיעו להישגים רבים"

בית קקל למצוינות
צילום אבי חיון, מערך הסברה קקל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here