קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

במהלך חודש דצמבר התקיימה הכשרה של שומרות סף – "נשים למען נשים" בהשתתפות 17 נשים שהחליטו לקחת חלק במאמץ העירוני למניעת אלימות כלפי נשים

עיריית מגדל העמק באמצעות היחידה לביטחון קהילתי, מרכז הון אנושי צעירים ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה חברו יחד לפעולה נוספת ומשמעותית להעלאת המודעות למניעת אלימות כלפי נשים ויצאו בקריאה לנשים בקהילה להיות "שומרות סף" ולהיות ערניות לתופעת האלימות כלפי נשים בסביבה הקרובה להן.
בהכשרה לקחו חלק 17 נשים מהעיר שהחליטו מתוך ראייה והבנה כמה חשוב הנושא לקחת חלק במאמץ העירוני למניעת אלימות כלפי נשים. את הקבוצה הנחתה רות גנאל מטפלת מוסמכת במהלכה קיבלו הנשים מידע על סוגי האלימות השונים: מילולית, נפשית, פיזית, כלכלית כיצד הם יכולים לבוא לידי ביטוי, מעגל האלימות, כלים לשיח עם נשים וגורמי טיפול בקהילה. להכשרה הצטרפה גם קצינת הטיפול באלמ"ב במשטרה.
"להכשרת "שומרות הסף" יש חשיבות גדולה מאוד בעיקר בימים אלו שאנו שומעים יותר ויותר על אלימות כלפי נשים בין כותלי הבית ועל 22 קורבנות רצח של נשים ע"י בני זוגם אנו צרכים כל הזמן לחדד ולהעלות את הנושא לסדר היום ולדעת שכל אחת וכל אחד מאתנו יכול לעזור ולהציל את השכנה, החברה, בת המשפחה אם רק נהיה מספיק ערניים לנורות האדומות שנדלקות סביבנו וניקח אחריות ונפעל בערבות הדדית", אמרה שירלי אלקובי מנהלת היחידה לביטחון קהילתי.
ראש העיר אלי ברדה בירך את הנשים והודה להן על הצטרפות למהלך העירוני החשוב למען מיגור תופעת האלימות בכלל וכלפי נשים בפרט: "משבר נגיף ה"קורונה" גרם גם לנזקים חברתיים ונפשיים בנוסף לנזקים רפואיים וכלכליים. העוצר והבידוד היוו סיר לחץ ולפרצי אלימות גם כלפי נשים שביתם שאמור להיות מבצרם הבטוח, הפך לאזור מסוכן ולא בטוח. אני קורא לחזק ולהרחיב את מערך שומרות הסף בעיר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here