בתים למכירה
קרדיט PIXABAY

כדי לשמור על ביצועי ספורט ברמה גבוהה, מה שאתם אוכלים, עושה את כל ההבדל! בואו ללמוד כיצד יכולה תזונת ספורט לשפר את האנרגיה ואת הסיבולת הכללית של הגוף שלכם.

ספורט – חלק בוחרים בו כתחביב, בעוד שאחרים עוסקים בו כיעד, כל חייהם, ומאתגרים את עצמם כל הזמן כדי לשבור שיאים של עצמם, או של אחרים. כאשר ביצועי הספורט תלויים במהירות, בכוח, בדיוק ובסיבולת – תשומת לב למה שאתם אוכלים והקשבה לתזונאי ספורט, יוכלו לספק לכם את היתרון הנוסף הזה.

מזון שספורטאים צריכים לאכול

ענפי הספורט השונים דורשים כישורים שונים. לכן, גם הצרכים התזונתיים שלכם ישתנו בהתאם לסוג הספורט ולתוכנית האימונים שלכם. אמנם, מומלץ מאוד להפקיד את התוכנית התזונתית בידיו האמונות של תזונאי הספורט שלכם, אבל בכול זאת יש כמה טיפים פשוטים שעשויים לעזור לכם להעצים את ביצועי הספורט שלכם.

  1. מים עוזרים לשמור על הלחות

שמירה על הלחות חשובה לכול סוגי הפעילות הגופנית. גוף מלא לחות מתפקד בשיא היעילות. התייבשות של הגוף משפיעה לרעה על הבריאות ועל הביצועים הספורטיביים. כדי להבטיח שאתם צורכים מספיק נוזלים, שתו לפי קצב הזיעה שלכם. למעשה אתם צריכים לשתות מספיק מים כדי להחליף את הכמות שאבדה בזיעה.

  • אם אתם מתאמנים פחות משעה, שתיית מים תפעל היטב על גופכם.
  • לאימון ממושך עם סיבולת ועצימות גבוהה יותר, עדיף לשתות משקה ספורט – מלבד האפשרות לספק לגוף לחות, יש משקאות ספורט שנועדו במיוחד כדי לספק לכם גם את הפחמימות הדרושות כדי לתדלק את הנפש ואת השרירים המופעלים. בנוסף, משקאות ספורט מספקים כמויות קטנות של נתרן (מלח), כדי לשפר את ספיגת המים.
  1. פחמימות הן מזונות האנרגיה לספורט

פחמימות הן מקור האנרגיה העיקרי של הגוף, והדלק שמפעיל את השרירים. במהלך העיכול, הפחמימות מתפרקות לגלוקוז. ניתן להשתמש בחלק מהגלוקוז באופן מיידי לאנרגיה, והשאר מאוחסן כגליקוגן בשריר ובכבד או מומר לשומן (כאשר צורכים יותר מדי קלוריות). גליקוגן הוא צורת אחסון הפחמימות בגוף. ככול שיותר גליקוגן מאוחסן בשריר, כך יש לגוף יותר דלק  להניע את הפעילות הספורטיבית.

גם פחמימות מורכבות (עמילנים) וגם פחמימות פשוטות (סוכרים), מספקות אנרגיה ומחדשות את הגליקוגן בשריר.

  • פחמימות פשוטות כוללות סוכר, דבש, והסוכרים הטבעיים המצויים בחלב, בפירות ובמיצי פירות.
  • עמילנים הם דגנים ומוצרי דגנים (כמו אורז, לחם, אטריות, ביסקוויטים או שיבולת שועל), ירקות עמילניים (כמו בטטות ותפוחי אדמה), שעועית ועדשים.
  1. חלבון תומך בתיקון ובפיתוח השרירים

בשר רזה ומקורות חלבון אחרים, חיוניים לתיקון השרירים. יש הבדל בדרישת החלבון בין ספורטאים מקצועיים לבין אדם שמתאמן מדי פעם כדי לשמור על כושר. אדם בריא זקוק לכ-0.8 גרם חלבון, לכל ק״ג במשקל גופו. ספורטאים תחרותיים עשויים להזדקק ל-1.6-1.0 גרם חלבון לכול ק״ג במשקל גופם, כדי לתמוך בפיתוח השרירים ובתיקונם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here