קרדיט צילום: חוד החנית

בחמישי האחרון, התקיים בעמק יזרעאל מסע כומתה של היחס״ר הבדואי. המסע התחיל סמוך לכפר הבדואי זרזיר, עבר דרך נחל ציפורי והגיע לסיומו באנדרטת הלוחם הבדואי בעמק. היחס"ר הבדואי היא יחידה של לוחמי חי״ר שהוקמה בשנת 1985 ומשרתים בה חיילים מכל קצוות הארץ שעוסקים בלוחמה תמידית באחת הגזרות הנפיצות במדינה – גזרת כרם שלום שבדרום רצועת עזה. הלוחמים אמונים על אבטחת הגזרה והגנה על יישובי הדרום, לכידת מבריחי גבול, ולכידת מסתננים ומחבלים.
לצד אלו, היחידה מפתחת את הלוחמים ונותנת להם כלים שיעזרו להם באזרחות כמו לימודי עברית, קורסי השכלה, לימודי נהיגה ועוד.

קרדיט צילום: חוד החנית

טקס סיום המסע התקיים בראשות מפקד החטיבה הדרומית, אל״ם טל אשור ומג״ד היחס״ר הבדואי, סא״ל דוד רון ובהשתתפות הלוחמים והוריהם, קצינים וחיילים נוספים מהיחידה.

מדברי מח״ט דרומית, אל״ם טל אשור: ״מעמד טקס הכומתה הינו מעמד משמעותי בחייו של לוחם, אחרי תקופת ההכשרה, שבדרך כלל מאופיינת בחוסר ודאות, אינטנסיביות ואתגרים פיזיים ומנטליים, מגיע הרגע בו אתם הופכים מחיילים בהכשרה ללוחמים מן המניין ביחידת הסיור המדברי.

קרדיט צילום: חוד החנית

השירות ביחס״ר אינו מובן מאליו, ניכר כי כל אחד מכם עשה צעד משמעותי בחייו כאשר בחר להיות לוחם בצבא ההגנה לישראל, אני גאה בכם על הדרך שעשיתם, על כך שלא וויתרתם והוכחתם לעצמכם שאתם מסוגלים!
מדובר בנבחרת מנצחת אשר ערוכה ומוכנה לכל משימה.״

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here