אח סיעודי נפצע בדרכו לעבודה בבית החולים ויפוצה ב-1.2 מיליון שקל
צילום נתי חדד

אח סיעודי מביה"ח נהריה אשר נפגע בתאונת דרכים בדרך למקום עבודתו והגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי והמבטחת בביטוח חובה באמצעות עו"ד לידור פוגל-אורן, יפוצה בסך של 1.22 מיליון שקל.

על פי הסכם הפשרה, הנפגע יפוצה בגין נזקי התאונה מהמוסד לביטוח לאומי בסך כולל של מיליון שישים אלף שמונה מאות שבעים ושמונה ש"ח (1,060,878 ש"ח) ובנוסף יפוצה בסך של מאה שישים אלף ( 160,000 ש"ח)  מהמבטחת בביטוח חובה של הרכב בו נהג בעת התאונה.

על פי כתב התביעה, הנפגע, אח סיעודי בביה"ח נהריה, ביום 24.2.16 בדרכו למשמרת לילה בביה"ח נפגע על ידי רכב שפגע בו חזיתית והוא נפצע בכל חלקי גופו. ממקום התאונה הובהל הנפגע באמצעות אמבולנס לבית חולים נהריה שם עבר סדרת צילומים ובדיקות. רק לאחר יותר מחודש, ביום 7.3.16, שוחרר הנפגע לביתו מבית החולים.

רק כעבור כחודשיים בוצע לנפגע ניתוח להסרת מכשיר האליזרוב מרגלו והוא נאלץ לעבור סאגה מפרכת של שיקום רפואי במהלכה ביצע אינספור טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה.

ככל שחלפו החודשים מצבו של התובע השתפר והוא הצליח לשוב למקום עבודתו, בתחילה לחצי משרה ונכון להיום חזר הנפגע למשרה מלאה אולם, ממשיך לסבול ממוגבלות ברגלו.

היות ותאונת הדרכים ארעה בדרכו של הנפגע למקום עבודתו הוא הגיש, באמצעות עו"ד לידור פוגל-אורן תביעתו למוסד לביטוח לאומי אשר קבע את נכותו בשיעור של 24% ובהתאם לכך יפצה התובע מהמוסד לביטוח לאומי בסכום הנ"ל.

בנוסף, הגיש הנפגע באמצעות עו"ד פוגל-אורן תביעה נגד ביטוח החובה של רכבו לפי חוק להפיצויים לנפגעי תאונת דרכים (הפלת"ד) המבטחת בביטוח חובה תפצה את התובע בסך נוסף של 160,000 ש"ח.

עו"ד לידור פוגל-אורן: "תאונת דרכים שאירעה תוך כדי העבודה, לרבות אם התרחשה בדרך לעבודה וממנה תוכר כתאונת עבודה לפי החוק. במקרים אלו, זכאי הנפגע לפיצוי מהמבטחת בביטוח החובה של הרכב המנועי ובנוסף הוא זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי. חשוב לזכור שאין מדובר בכפל פיצוי אלא שכל סכום שמתקבל במסגרת תביעת המוסד לביטוח לאומי בגין התאונה יקוזז מסכום הפיצוי לו זכאי הנפגע מהבמטחת בביטוח חובה. לכן ישנם מקרים שהנפגע ימצא עצמו בהיעדר פיצוי מצד מבטחת החובה, היות שנזקיו "נבלעו" בפיצוי שיקבל מביטוח הלאומי. אם בדרכו של הנפגע אל העבודה או ממנה היתה לו הפסקה של ממש הרי שמדובר בתאונה שאינה תאונת עבודה ואז הנפגע זכאי לפיצוי רק ממבטחת החובה. יש לציין כי התאונה עדיין תיחשב כתאונת עבודה אם סטה המבוטח מדרכו לעבודה כדי להתפלל או לצורך ליווי ילדיו לגן ילדים. היות וההגדרות בחוק מורכבות חשוב לפנות ליעוץ משפטי סמוך ככל הניתן לתאונה כדי למנוע פגיע בהליך מיצוי הזכויות".

אח סיעודי נפצע בדרכו לעבודה בבית החולים ויפוצה ב-1.2 מיליון שקל
צילום נתי חדד

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here