קרדיט: Photo by Annie Spratt on Unsplash

היום, בזכות הרפואה המערבית, אנחנו זוכים לעזור למי שבעבר לא היו לנו כלים לסייע לו. היום אנחנו יכולים לעזור למי שמחפשים מענה משמעותי לכאבים במפרקים ולצמצום של טווח התנועה. איזון תרופתי, תרגילי פיזיותרפיה וגם ניתוח, יכולים להביא לשינוי משמעותי לטובה. עם זאת, הרי שעלינו לקחת בחשבון כי לאחר כל פרוצדורה רפואית יש תהליך שיקום אותו אנחנו צריכים לקחת בחשבון. במאמר הבא אנחנו נעבור על התהליכים בדרך לשיקום של הגוף. נסביר מה קורה בכל שלב, כדי שתוכלו להגיע לשלב הזה קצת יותר רגועים ובביטחון. קדימה, בואו נצא לדרך.

כמה מילים על הפרוצדורה הרפואית

אנחנו רואים תופעה כזו חוזרת על עצמה. מטופל סובל מכאבים עזים אבל הוא בוחר שלא לבקש מענה מקצועי. בין אם כי אין לו זמן או כוח להתמודד עם הבעיה. כך, נוצר לנו מצב בו אדם כמו 'סוחב' את הבעיה. כלומר, במקום להתמודד, במקום לטפל, הוא רק מביא לכך שהמצב ימשיך וידרדר, יהפוך גרוע יותר. מדוע זה קורה? כיוון שאם אנחנו לא עושים את הפעולות הדרושות כדי להרגיש טוב יותר, התוצר לוואי הוא כמו פיצוי של הגוף אשר יתבטא בהמשך ביציבה לא טובה, פגיעה במערכות נוספות ולמעשה עוד כאב. לכן, ההמלצה שלנו תמיד, אם יש ספק אין ספק. כלומר, אם יש איזו תחושה של אי נוחות, אתם ממש לא צריכים להישאר איתה לבד. עשו את הדבר הנכון ובואו לבדיקה. נראה מה הגורמים לבעיה והאם יש לנו איך לעזור לכם.

על ניתוח החלפת ברך

המפרקים שלנו הם האיזורים הרגישים בגוף. אלו מאפשרים לנו כמובן להזיז את הגוף. ללכת, לרקוד, להקליד במחשב ועוד. מהצד השני, אלו גם הנקודות החלשות בגוף. אלו הנקודות בהן אנחנו צריכים לשים יותר לב בדרך כלל. כיוון שהמפרקים משמשים לא פעם בתור סוג של בולמי זעזועים למשל, אם אנחנו מדברים על מפרק הברך וכן הלאה.

במידה ויש שחיקה וזו מביאה לכאב ואי נוחות. למשל של המיניסקוס כמו גם איברים נוספים, אנחנו לא בהיכרח יכולים לפתור את הבעיה אם לא נמצא תחליף לאותו איבר שנפגע. אנחנו יודעים היום, בזכות טכנולוגיה מתקדמת, כמו ליצור חלקים שיחליפו את אותם איברים פגועים ויתנו מענה. במסגרת הטיפול אנחנו עושים כמו חריץ קטן בברך ולתוכו אנחנו מכניסים את אותם 'איברים' חדשים. לאחר השיקום, אנחנו נראה שיפור משמעותי בטווח התנועה של המפרק, נראה הקלה בכאבים וכן הלאה. מדובר על פרוצדורה אמנם מורכבת, אבל כזו שרבים עוברים אותה בכל רחבי העולם באחוזי הצלחה גבוהים מאוד.

למה כל כך חשוב לתת לגוף לנוח

שיקום לאחר ניתוח החלפת ברך הוא קודם כל זמן בו אתם יכולים לאפשר לגוף לנוח. נכון, אנחנו מודעים לכך שתמיד יש את הרצון לקום ולהמשיך הלאה, לעשות את כל מה שעשינו לפני הפרוצדורה. אבל כאן אנחנו רוצים לעצור אתכם ולהציע לכם לקחת את הזמן. הגוף צריך את הזמן שלנו לעבור שיקום, להחלים, להרגיש טוב יותר. אם לא נאפשר זאת, הרי שהכאב יהיה קשה מנשוא. בנוסף, במסגרת שיקום לאחר ניתוח החלפת ברך תהנו מליווי רפואי. הכולל מתן תרגילים פיזיותרפים לשיפור טווח התנועה. בנוסף, תהנו מליווי על מנת שנוכל לבדוק אם משהו לא קשורה. אתם לא צריכים להרגיש חוסר ביטחון לאחר הניתוח. אנחנו נדאג לשים לב לכל הפרטים כדי שתישארו מוגנים וכדי שתהיה לכם כתובת לכל שאלה.

הדבר החשוב ביותר הוא לא להזניח את הבריאות שלכם. ד"ר רמי כרדוש מהמחלקה האורתופדית באסף הרופא, ממתין לשיחה שלכם עבור ייעוץ ראשוני חינם ללא עלות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here