ביטוח דירה: הולכים על בטוח
מקור pixabay

אנו נוטים לחשוב שהבית שלנו הוא מקום בטוח, אך למרבה הצער זה לא תמיד כך. הדירה היפהפייה שלנו, שבה השקענו כל כך, עלולה להיפגע יום אחד מסיבות שונות. פגיעה ישירה של טיל, שריפה, שיטפון או אפילו רעידת אדמה – אירועים אלה ואחרים יכולים בקלות להשפיע על מצב הדירה, לגרום לה נזק בלתי הפיך ולהשאיר את בעליה בחוסר כול. כדי שזה לא יקרה, חשוב לבצע ביטוח דירה.

מה מעניק לנו ביטוח דירה?

פוליסת ביטוח דירה יכולה להעניק לכם פיצוי כספי או זכויות פיננסיות משתלמות במקרה שבו נגרם נזק כלשהו לדירה. על פי רוב, ביטוח דירה נחלק לשני רכיבים, כאשר כל אחד מהם כולל כיסויים שונים – ביטוח מבנה וביטוח תכולה.

ביטוח מבנה

רכיב זה נוגע לחלקים הקבועים הקיימים בתוך המבנה: תקרות, קירות, דלתות, חלונות, מרפסות או שטיחים מקיר לקיר, מערכות מרכזיות בבית כמו מים, חשמל, גז או דוודים. הביטוח מכסה את המבנים הקבועים האלה במקרה של עשן, איש, ברקים, ברדים, שלגים, גשמים, התנגשויות של כלי רכב בדירה עצמה וכן פעולות זדון שגרמו נזק לדירה (אלא אם כן מדובר במצב שבו בעל הדירה לא התגורר בדירתו במשך 60 יום ברציפות). אלה הם הסעיפים העיקריים הקיימים בנושא של ביטוח מבנה. 

מעבר לכך, סעיפים שכן יכולים להשתנות הם אותם סעיפים הנוגעים לרעידות אדמה. אמנם מדובר בסעיף אשר קיים במרבית פוליסות הביטוח, אבל במידה שלא תמיד מאפשרת להפעיל את הביטוח ולהשתמש בכיסוי ההוצאות, מכיוון שישנו פער בין הסיכויים הנמוכים שהמבוטח יפעיל את הביטוח לבין עלות הביטוח. סעיף רעידת אדמה אינו חלק מפוליסות ביטוח רבות, והוא אף עלול לייקר את הביטוח. עם זאת, מומלץ לשקול לרכוש את הביטוח על נזקי רעידות האדמה בנפרד, עקב החשש לרעידת אדמה חזקה בישראל שעלולה להתרחש בכל רגע.

ביטוח תכולה

סעיף זה מכסה את כל התכולה הבלתי קבועה שנמצאת בבית: רהיטים, תכשיטים, מכשירי חשמל, מחשבים, תנורים, כלי מטבח וכדומה. היות שבכל בית התכולה משתנה, פוליסות הביטוח שונות אף הן. במקרים רבים שולחות חברות הביטוח שמאי כדי שיעריך את שווי תכולת הדירה, וכך ניתן יהיה לקבוע את גובה הפיצוי שיקבל בעל הדירה במקרה של גרימת נזקים. על המבוטח חלה החובה להבטיח שכל החפצים היקרים לו אכן מוזכרים בפוליסת הביטוח, על מנת שיוכל לקבל עליהם פיצויים במקרה שבו יגרם נזק לתכולה. 

ביטוח תכולה כולל את רשימת התרחישים הרגילים שראינו בביטוח מבנה: שיטפון, שריפה, פגיעה בזדון וכדומה. מעבר לכך, חברות הביטוח יכולות לדרוש מבעל הדירה להתקין מערכות אזעקה או סורגים כדי לצמצם את הסיכוי לבדיקה בזדון. פעולות אלה עשויות להוזיל את הביטוח, בדומה לביטוח רכב – שם מערכות בטיחות המותקנות בתוך הרכב, מוזילות את הביטוח המקיף, שכן הרכב נחשב לבטיחותי יותר ומיועד פחות לתאונות. 

היכן ניתן להשוות בין מחירי ביטוח דירה?

ראינו שביטוח דירה כולל שני סעיפים משמעותיים שעושיים לייקר אותה, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לשלם עבור פוליסת הביטוח היקרה ביותר הקיימת בשוק. לשם כך, כדאי לערוך השוואת מחירים לפני שאתם רוכשים פוליסה. אתם יכולים, כמובן, להתחיל לעשות טלפונים לחברות הביטוח השונות כדי לקבל הצעת מחיר, אבל קיימת דרך קלה וטובה יותר לערוך את ההשוואה. באתר Wobi ניתן לבצע השוואת מחירים במקום אחד, רק בהקלדת הנתונים הרלוונטיים ובחיפוש פוליסת הביטוח המשתלמת ביותר, בהתחשב בגודל הדירה שלכם, מצבה הכללי, תכולת הדירה ועוד. אז למה אתם מחכים? היכנסו עכשיו לאתר ובחרו את הביטוח שלכם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here