נוכח האירועים הבטחוניים והתקופה הרגישה, סגני ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, אופיר שיק ודודו ברגר מקדמים לבקשתו של ראש המועצה מספר מהלכים לרענון תחום המוכנות לחירום.
שיק: "בדיון הראשון, יחד עם קב"ט המועצה עסקנו במגוון רחב של נושאים הנושקים לביטחון האישי של תושבי המועצה וכן בסוגיית התגובה הראשונית לתושבים בעת אירוע."
ברגר: "במסגרת תא הביטחון בצוותי החירום היישוביים יוקמו כיתות כוננות אזרחיות."

דוברות המועצה

סגני ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, אופיר שיק ודודו ברגר הממונה על תחום הביטחון והחירום במועצה, קיימו דיונים משמעותיים עם קצין הביטחון של המועצה, אמיתי קהלני וכן מפקד השיטור הקהילתי, אילן בש.
על הפרק היו נושאים מגוונים ומשמעותיים למוכנות בעת אירוע ביטחוני מכל סוג שהוא ואופן ההתמודדות מול תרחישים ביטחוניים אפשריים.
שיק: "דנו במגוון רחב של נושאים הנושקים לביטחון האישי של תושבי המועצה וכן בסוגיית התגובה הראשונית לתושבים בעת אירוע תוך בחינת ההנחיות לתושבים וריענון השימוש בנשק האישי."
ברגר: "קיימנו מספר פגישות בוועדת הביטחון ונקטנו צעדים אופרטיביים במכלול מרכיבי הביטחון ביישובי המועצה.
צריך לדעת שהיישובים פרוסים על שטח גדול מאוד וחלקם מבודדים. הפנמנו במועצה כי מאז מבצע 'שומר חומות' ועד לאירועי הדמים ברחבי ישראל, המציאות הביטחונית קשוחה יותר ויש להיערך לבאות. לכן אנו פועלים להקים להקמת כיתות כוננות אזרחית בכל יישוב. אנו נעניק את המעטפת כמו מטווחים לכל נושאי האקדחים ברישיון במועצה ועוד". דיון נוסף התקיים בהשתתפות ראש המועצה, ניצן פלג ובהשתתפות שאול זאבי, האחראי על המתנדבים בחירום וחבר ועדת הביטחון של המועצה על מנת להציג את הפעולות שיקודמו.
שיק, "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ומורכבת מבחינה ביטחונית במדינת ישראל, מתוך תחושת אחריות לתושבי המועצה מצאנו לנכון לבחון את מוכנותנו לכל תרחיש אפשרי ואופן ההתמודדות עימו. נמשיך לרענן ולחדש נהלים, לאפשר אימוני נשק ולחזק את הביטחון האישי גם בעתיד."
יצוין כי בימים אלה פועלים פלג ושיק גם להרחבת מעגלי המתנדבים לפעילות ביחידת המתמי"ד ע"ש ארז אייזנברג.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here