הצוערים עם הפובליציסט עמנואל בן סבו

בין המרצים אותם שמעו הצוערים, ראש המוא"ז עמק יזרעאל , ראש מועצת בוסתן אל מארג', אישי ציבור ובהם חברי מועצה, עיתונאים ומובילי דעה. על הדמוקרטיה המקומית , חוזקותיה , חולשותיה , על אנשי מפתח בשלטון המקומי ושיחה אחת על הסכנה שבשילוש הלא קדוש: הון, שלטון, עיתון.

יומיים גדושים ציפו לצוערים בשלטון המקומי אשר נפגשו עם בכירי עיריית עפולה, בוסתן אל מארג' ועמק יזרעאל . מפגשים בהם נחשפו הצוערים לקשרים בין הפוליטיקה המקומית, המבנה הארגוני,  לתקשורת המקומית, שקיפות, אתיקה.

הצוות שהפיק את ימי העיון והמפגשים הוא רוזנה, אורטל, ואדהם זועבי אשר הפיקו חוברת מיוחדת וטוו כמעשה אומן,  את התוכנית מראשיתה ועד אחריתה. היום נפתח בהרצאתו המאלפת של ד"ר איתי בארי ועסק בדמוקרטיה מקומית. בהמשך נפגשו עם העיתונאי והפובליציסט הוותיק עמנואל בן סבו אשר שוחח על יחסי תקשורת- עיריות. כפיר בזק דובר עיריית עפולה שיתף באופן העבודה והממשקים השונים בתחומי אחריותו, מנכ"ל העיר עפולה , שלום שלמה ואחריו חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, נוגה שרון , חתמו את היום הראשון של הסמינר. ביום השני נפגשו הצוערים עם ראש המוא"ז עמק יזרעאל אייל בצר וסגניתו דליה אייל ,לאחר מכן התקיים פאנל צוערים ולאחריו פגישה עם ראש המועצה בוסתן אל מארג' עבד אלכארים זועבי. הסמינר נחתם במפגש עם המבקר עו"ד ערן ברבי ובביקור בכפר נין שם התארחו כולם בביתם של יסמין ומנהל בית הספר, איש השלום נאיל זועבי, הוריו של אדהם. "קיבלנו תמונה מרתקת של נושאים מעניינים מאוד בציבוריות המקומית במדינת ישראל. מצאנו אנשים אמיצים ששילמו מחירים יקרים כדי לעמוד על עקרונותיהם וערכיהם המוסריים. אומר אחד המשתתפים ומוסיף : המשפט שהכי מטריד אותי ביום עיון וחשיפה זה, הוא מה שאמר המרצה עמנואל בן סבו שיש מי מהפוליטיקאים שתלו מעל ראשם את המשפט: היום כבר לא כדאי למות למען האידיאל כי עד שאתה מת האידיאל מתחלף" ,מטריד, מדאיג ומעורר מחשבה".

הצוערים עם הפובליציסט עמנואל בן סבו
ד"ר איתי בארי , דמוקרטיה מקומית

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here