קרדיט תמונות: בית יגאל אלון

עשרות אמנים יהודים וערבים עובדים בימים אלה על יצירת אמנות משותפת בבית יגאל אלון בגינוסר שמטרתה לחבר בין המגזרים ולקרב לבבות.

בימים שבהם היחסים בין יהודים וערבים נמצאים בשפל, בית יגאל אלון מוכיח שוב שיש בסיס לחיים משותפים ופועל בדרכים שונות כדי ליצור שיח מקרב. עשרות אמנים יהודים וערבים מרחבי הצפון עמלים יחד על יצירת אמנת שמטרתה לקרב ביניהם וליצור חלום משותף של שלום וחיים משותפים. מדובר על יוזמה ברוח "מפגשי האביב" אותם ערך יגאל אלון, במסגרתם הפגיש בכל שנה בין ערבים ויהודים במטרה לחבר בניהם וליצור שיח משותף.

קרדיט תמונות: בית יגאל אלון

אחרי מספר שנים, במהלכן לא התקיים מפגש האומנים, הוחלט להחזיר עטרה ליושנה ולהוכיח, במיוחד בתקופה הזאת ועל רקע האירועים הקשים בין ערבים ויהודים שארעו במהלך מבצע שומר חומות, שניתן להפגיש בין הצדדים ולרקום יחסים.

האמנים מציירים, יוצרים בפסיפס וחורטים על עץ ענק שיועד למיזם ויעמוד לבסוף בכניסה לבית יגאל אלון. "המיזם מפגיש בין יהודים וערבים ויוצר אמנות משותפת אבל מעבר לכך יוצר חיבור ושיח משותף והרקמות של חברויות קרובות. כל אחד מהאמנים מצייר על העץ את החלום שלו על השלום והחיים המשותפים בארץ הזו". מספר יובל לופן, מיוזמי הפרויקט אותו הוא מכנה: הכינרת מתקשרת הכינרת מחברת.

מפגש של אמנים ערבים ויהודים שיחד מפסלים ומפלסים דרך לשלום.

קרדיט תמונות: בית יגאל אלון

בית יגאל אלון הינו מרכז חינוכי-חברתי ומוזיאון ששם לו למטרה לקדם את ישראל כחברה ציונית, שוויונית ודמוקרטית, בהשראת תפיסת עולמו וערכיו של יגאל אלון. המרכז מפעיל תכניות חינוכיות רבות ברחבי הארץ, מכינות קדם צבאיות משולבות ובניהן מכינה משותפת ליהודים ומוסלמים ומכינה משותפת ליהודים וערבים נוצרים, תכניות הכשרה למדריכי ומנהלי מכינות קד"צ. סמינרים לצבא וכוחות הביטחון ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here