יובל שנים לטורניר ע
קרדיט צילום: אוסף משפחתי.

טורניר הכדורגל המסורתי ע"ש שאול ומרדכי מליחי יתקיים השנה זאת הפעם ה-50 ברציפות.

יובל שנים לטורניר ע"ש 'מליחי'
קרדיט צילום: אוסף משפחתי.

טורניר מליחי המסורתי יעשה השנה היסטוריה כאשר יציין 50 שנה להיווסדו ויהפוך למעשה לטורניר הכדורגל הקהילתי הוותיק ביותר בישראל. הטורניר שמופק בשיתוף עיריית עפולה החל במגרש ה'ספורטק' בעפולה עילית ונדד לאורך השנים למוקדים שונים ברחבי העיר. אשתקד שב הטורניר למתחם הספורט המשודרג בעפולה עילית שכולל בין היתר גם מגרש משולב לקט-רגל וכדורסל וכן גן משחקים לילדים.

יובל שנים לטורניר ע"ש 'מליחי'
קרדיט צילום: אוסף משפחתי.

הטורניר התקיים לראשונה בשנת 1970, מספר חודשים לאחר מותו בתאונת אופנוע של שאול מליחי ז"ל שהיה שחקן בית"ר עפולה, החליטו חבריו להנציח אותו בטורניר כדורגל שיישא את שמו ולא תיארו לעצמם שהטורניר יימשך כל כך הרבה שנים ויהפוך לאחד הטורנירים הוותיקים בישראל אם לא הוותיק שבהם. חשוב לציין כי בשנת 2003 נפטר מוטי מליחי ז"ל שהיה חבר מועצת העיר ואחד ממייסדי הטורניר ומאז נושא הטורניר גם את שמו.

יובל שנים לטורניר ע"ש 'מליחי'
קרדיט צילום: אוסף משפחתי.

הטורניר יתקיים במגרש הסינטטי במתחם הספורט בעפולה עילית במהלך חול המועד פסח, יום חמישי ה-23.4, ויארח את ראש העיר אבי אלקבץ וסגנו שלמה מליחי שאף הוא ממייסדי הטורניר, חברי מועצה ותושבים רבים. במסגרת הטורניר יתקיימו מפגשים רבים שיתחלקו לשני מועדים, בשעות הבוקר בין השעות 10:00-11:30 יתקיים טורניר הילדים שיכלול ארבע קבוצות ילדים ומשחק ראווה בין קבוצות המורכבות מאבות ובנים. מיד לאחר מכן בשעה 12:30 יתקיים טקס הענקת הגביעים למשתתפים ובשעה 16:00 ייצא לדרך החלק השני במפגש בין נבחרת עיריית עפולה ונבחרת בני שאול ומיד לאחר מכן יתקיים המשחק בין קבוצות הנוער של הפועל עפולה וקבוצת הנוער של מכבי חיפה. בשעה 19:15 יינעל הטורניר בטקס חלוקת כגביעים למנצחים ולמשתתפים.

יובל שנים לטורניר ע"ש 'מליחי'
קרדיט צילום: אוסף משפחתי.

סגן ראש העיר שלמה מליחי אמר: "השנה אנחנו עושים היסטוריה ומציינים יובל שנים לטורניר ואין ילד בעפולה שלא שיחק או השתתף בטורניר הקהילתי היקר הזה לפחות פעם אחת בחייו אם לא יותר. אני יכול להבטיח הן למשפחות והן לתושבי העיר שמפעל ההנצחה הזה יימשך גם בשנים הבאות".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here