צילום דוברות המשטרה

הלפיד שהלך לפני המחנה, פורש. ניצב שמעון לביא מפקד מחוז הצפון, הודיע הערב על סיום תפקידו כמפקד מחוז צפון, ועל פרישה משירותו במשטרה.

ניצב לביא הודיע הערב למפכ"ל המשטרה על כוונתו לפרוש מהשרות במשטרה בתקופה הקרובה. מפכ"ל המשטרה  רנ"צ יעקב שבתאי, קיבל בעצב את ההחלטה, הודה לשמעון לביא על שירותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. שוטרי המחוז קיבלו את הבשורה בלב כבד, וחושבים כבר על היום שאחרי. "איבדנו את אחד ממפקדי המשטרה הטובים שהיו פה בשנים האחרונות, רק בשבוע שעבר, הוא הצטרף כדוגמא אישית לכוח סיור כסייר. לא הרבה מפקדים זוכים ביושר להערכה ולכבוד כפי שהוא זכה לקבל בעיני שוטריו, לאורך כל שירותו במשטרה. אין ספק שזו אבידה גדולה לארגון." אמר הערב אחד מבכירי קציני המשטרה.  בשנת 1991, התגייס לביא למשטרה ושירת בתחילת השירות כבלש במרחב דן וסיים קורסים רבים בהצטיינות. בשנת 1998, ביום העצמאות הוא זכה לקבל את אות מצטיין הנשיא.

צילום דוברות המשטרה

במכתב ההתפטרות שהוגש למפכ"ל כתב : "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני – כמפקד האירוע – נושא באחריות. כוונתי הייתה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות והתחכמויות. מדובר בתחושה אישית – תחושת אחריות הנובעת מהתפקיד". כזכור, עברה מעל שנה מאז אסון מירון בו קיפחו חייהם 45 אנשים. ניצב לביא פיקד על הילולת מירון האחרונה, וככל הנראה זו היתה סגירת מעגל עבורו. לביא פיקד ביד רמה על המחוז הצפוני, תוך שהוא מוביל תהליכים משמעותיים במלחמה בפשיעה ברחבי המחוז, ובדגש על הפשיעה במגזר הערבי. לביא הסביר את הישארותו עד היום במחוז "נוכח האתגרים הדחופים והמשמעותיים בפניהם ניצב המחוז לאחר האירוע – החזרת השוטרים והקצינים במחוז לעבודה במלוא הכוח, וחיזוק המחוז כדי להתמודד עם המשימות שעמדו על הפרק כגון מאבק בפשיעה במגזר הערבי, אירועים מבצעיים שהתרחשו מיד לאחר האסון ועוד – ההחלטה הפיקודית והמנהיגותית הנכונה היא להמשיך ולהנהיג את המחוז. "הגעתי למסקנה כי זו העת לסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל. הקדשתי את כל חיי לשירות מדינת ישראל. יש לנו משטרה מצוינת ואני גאה להשתייך אליה. אני מחבק את השוטרים והשוטרות של משטרת ישראל, הפועלים במסירות נפש במשימות חשובות ובתנאים קשים. הם כמשפחה לי".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר הערב "קיבלתי בצער את הודעת הפרישה של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא. ניצב לביא הוא קצין ומפקד יוצא דופן, שהוביל בשנים האחרונות את המחוז הצפוני במאבק המורכב והמאתגר בפשיעה, בעיקר בחברה הערבית, והצליח להגיע להישגים מרשימים. ניצב לביא הוא מנהיג, מפקד ולא פחות מכך – אדם אנושי וחם, שבאישיותו יוצאת הדופן זכה להערכתם הן של פקודיו והן של ראשי הערים והיישובים בצפון. בשיחתי הערב עם ניצב לביא הבעתי את הוקרתי ותודתי על שירותו ארוך השנים למען מדינת ישראל. במפגשים הרבים שהיו לי עם ניצב לביא גיליתי מפקד אמיץ, נחוש ויצירתי, ואין לי ספק שעוד יתרום למדינת ישראל גם בעתיד.

נכון לעכשיו לא ידוע מי יחליף את ניצב לביא, אך אין ספק שהוא יחסר בנוף המחוז הצפוני, בעיקר לשוטריו.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here