לבנות קריירה מבטיחה – תוכניות תואר שני בחינוך
קרדיט לתמונה: פוטוליה

החיפוש אחר תחום עיסוק והתמחות מביא אנשים רבים להתלבטויות מתמשכות, בעיקר בתקופה הנוכחית בה חוסר הוודאות ואי היציבות בשוק העבודה מגיעות לרמות שיא. אך למרות המצב הבעייתי ואי הוודאות המשוועת, עדיין ניתן להצביע על תחומים מסוימים בהם קיימת מידה רבה של יציבות וביטחון תעסוקתי, גם ובמיוחד אם מתכננים לטווח הארוך ומתעניינים בבניית קריירה של ממש. קריירה בעולם החינוך היא דוגמה מצוינת לכך – התכניות לתואר שני בתחום מציעות מגוון רחב של תחומים להתמחות בהם. מדוע לבחור דווקא בעולם החינוך ואילו תכניות מעניינות לתואר שני כדאי להכיר? 

מדוע לפנות דווקא לעולם החינוך?

בטרם נסקור כמה מהתכניות לתואר שני בחינוך שכדאי להכיר ולבחון מקרוב, חשוב להבין מדוע דווקא עולם החינוך מהווה מוקד משיכה וענף מומלץ עבור המתעניינות והמתעניינים בבניית קריירה ארוכת טווח –

 ענף החינוך הוא במובנים רבים מאבני היסוד של החברה המודרנית. מסיבה זו ניתן להיות סמוכים ובטוחים כי  האינטרס הראשון במעלה של כל מדינה הוא להמשיך לתקצב ולפתח את עולם החינוך, גם בתקופות של זעזועים משמעותיים ובלתי צפויים למשק, דוגמת מגפת הקורונה.

אנשי חינוך, במיוחד בעלי  השכלה גבוהה מתקדמת בתחום (כלומר – תואר שני ומעלה) צפויים להמשיך וליהנות מהיצע תעסוקה נרחב ויציב בעתיד הנראה לעין, גם כאשר תחומים רבים אחרים יהפכו בלתי רלבנטיים או יספגו מכות חזקות בעקבות אירועים מקומיים או עולמיים אלו או אחרים. ה"הימור" על תואר מתקדם בחינוך הוא מההימורים הטובים ביותר שניתן לקחת בעולם הלימודים ובשוק העבודה כיום.

תכניות לתואר שני בחינוך 

ניתן למצוא כיום מגוון רחב ועשיר יחסית של תכניות לתואר שני בחינוך, במוסדות לימוד ומכללות המתמחות ספציפית בעולם החינוך.

לא חסרות דוגמאות לתכניות שכאלו, ובמבחר הרחב יוכלו כל המתעניינות והמתעניינים למצוא את ההתמחות הספציפית המעניינת אותם. למשל – תואר שני בהוראת שפות עם התמחויות בעברית, אנגלית וערבית, ייעוץ חינוכי (תחום מקצועי נחשב ביותר עם המון מקום להתפתחות עתידית), חינוך לגיל הרך, הוראת מתמטיקה ומדעים לבתי ספר יסודיים, ניהול וארגון מערכות חינוך, חינוך והוראת תלמידים בהדרה הנמצאים בסיכון, הוראת מדעי הרוח ועוד.

זה רק חלק ממבחר והיצע המסלולים לתואר שני בחינוך הזמינים כיום במכללות המובילות בתחום, וכבר מרשימה זו ניתן לראות כי מגוון המסלולים ותחומי ההתמחות הוא רחב ועשיר.

במרבית מתחומי ההתמחות בהם מתרכזות התוכניות הללו ניתן להמשיך לאחר מכן גם לדוקטורט (תואר שלישי) במידה ומעוניינים בכך, ולבסס עוד יותר את הקריירה והיציבות התעסוקתית. תואר שני  בחינוך מעלה את דרגת השכר ומגדיל את אפשרויות התעסוקה הנפתחות  בפני המחזיקים בו. 

במידה וגם אתם/ן מתעניינים/ות בקריירה מבטיחה, יציבה ובעלת ערך וסיפוק אמיתי, כדאי לבחון לעומק את התכניות לתואר שני בתחום החינוך. מבחינות רבות, הן מהמסלולים המבטיחים והבטוחים ביותר בעולם הלימודים כיום. 

למידע על מגוון תוכניות הלימוד לתואר שני בחינוך היכנסו לאתר מכללת אורנים לכתובת

https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/advanced-studies-faculty/med/pages/default.aspx

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here