הגבאים קיבלו שי לשנה החדשה את הספר:
צילום: אלבום פרטי

הגבאים קיבלו שי לשנה החדשה את הספר:  " אור הנר על התורה "

במעמד הרב הראשי לעפולה , רבני השכונות , מזכיר המועה"ד , חולק השי המסורתי לחג לעשרות גבאי בתי הכנסת בעיר לרגל השנה החדשה. כנס הגבאים המסורתי פוצל השנה לפי הוראות משרד הבריאות ונערך פעמיים. השנה בחרה המועה"ד להעניק לכל גבאי בית כנסת בעפולה ושכונותיה את ספרו של נריה בן סבו " אור הנר על התורה" .שלום מזרחי , מזכיר המועה"ד: "זו הערכתנו לבחור נריה אשר הוציא מתחת ידיו ספר מרתק, מרשים ומכובד, שיהיה מעתה בכל ספריית  בית כנסת בעפולה ושכונותיה". גם שר הדתות הרב יעקב אביטן שמח , התרגש והודה על קבלת הספר "אור הנר על התורה"  המהדורה הראשונה של הספר אזלה תוך חודשיים בלבד.

הגבאים קיבלו שי לשנה החדשה את הספר:  " אור הנר על התורה "
צילום: אלבום פרטי

אחד הטקסים המסורתיים,  המרגשים,  שעורכת ,למעלה משנות דור,  המועה"ד בעפולה, הוא טקס הערכה , הוקרה וברכה לגבאי בתי הכנסת בעיר , לרגל השנה החדשה.

השנה, בשל מגפת הקורונה נערכה המועה"ד  לקיום טקס במתכונת שונה על פי הוראות משרד הבריאות ובהקפדה מלאה. הכנס שהתקיים במעמד ברב הראשי לעפולה, הרב שמואל דוד וכן רבני השכונות הרב שלמה וייצמן והרב ראובן בנינו וכן מזכיר המועה"ד שלום מזרחי נערך פעמיים ,כדי לאפשר ריחוק על פי ההוראות. רב העיר שמואל דוד בירך את הגבאים בברכה חמה ולבבית ואיחל להם שגם בתקופה מרכבת ומאתגרת זו ימשיכו בעשייתם מתוך תחושת שליחות ואחריות. בתום הטקס קיבלו הגבאים שי מהמועה"ד , לוחות שנה, מפת עירובין וספר הגבאי . השנה נבחר ספרו של בן העיר , נריה בן סבו , "אור הנר על התורה" לספר אשר ניתן כשי לגבאים ויוצב בארון הספרים בבתי הכנסת . שלום מזרחי, מזכיר המועה"ד אמר: " זו זכות וכבוד להעניק לגבאים פרי יצירה מרשים כל כך של אחד מטובי העיר, בחור צעיר שזכה כי ספרו יקבל הסכמות מרבני ישראל החשובים ובהם רב העיר וכן הרבנים הראשיים לישראל. ביום שלישי הגיע שר הדתות הרב יעקב אביטן להתארח במועה"ד בעפולה והתרגש מאוד כשהוענק לו כשי ספרו של נריה בן סבו " אור הנר על התורה".  "  יצוין עוד כי  המהדורה הראשונה של הספר אזלה תוך חודשיים בלבד.

הגבאים קיבלו שי לשנה החדשה את הספר:  " אור הנר על התורה "
צילום: אלבום פרטי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here