: הרשות סיימה את ההתקשרות עם הגרעין התורני
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

7 שנים לאחר שהרשות הקימה את הגרעין התורני הוחלט שהגרעין בשל לצאת לדרך עצמאית.

 

: הרשות סיימה את ההתקשרות עם הגרעין התורני
צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

עיריית מגדל העמק החליטה לסיים את ההתקשרות בין הרשות המקומית והגרעין התורני. כזכור, גרעין "אורות יהודה" הוקם לפני שבע שנים בהובלתו של ראש העיר אלי ברדה וקבוצת תושבי הציונות הדתית בעיר וביניהם שמעון אברג'יל, חיים ביטון, דוד אזולאי, יעקב מימון, יוחאי גיחז ואחרים שזכו לכינוי "הקולטים". הרב עמיחי אליהו נבחר לראש הגרעין הראשון, לאחר שראש העיר ברדה הצליח לשכנע את אביו, הרב שלמה אליהו רבה הראשי של צפת, לתת לבנו את ברכת הדרך ולהוביל את הקמת הגרעין בעיר.

הרשות הגדירה באמנה בין הצדדים את מטרת חיזוק בית הספר הממלכתי-דתי האר"י על ידי שיבוץ ילדיהם בבית הספר ומעורבות ההורים בהעצמת החינוך לצד העצמת תושבי העיר מבחינה תורנית, ציונית ורוחנית ע"י יצירת פעילויות לחיזוק הזהות היהודית וקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים במקביל לגיבוש הקהילה הצעירה שבהתהוות עם הקהילה הוותיקה בעיר. חשוב להדגיש כי הרשות מלווה את הגרעין במשך שבע שנים אף שסוכם על ליווי של שלוש השנים הראשונות בלבד.

יש לציין כי ברשות לא מסתירים את חוסר שביעות רצונם מהתנהלות כפוית הטובה של הגרעין התורני שמצד אחד הכריזו שהם "גרעין אידיאולוגי" שאינו מתערב בבחירות ובפוליטיקה ומצד שני הריצו את מנהל הגרעין לשעבר ורוב רובם של חברי הגרעין פעלו במלוא המרץ כנגד אלי ברדה שהקים את הגרעין, חיבק אותם כתושבים חדשים והורה לכל גורמי הרשות לשתף עימם פעולה, להעצים אותם ולסייע בשילובם בקהילה.

רבים מקבוצת "הקולטים" וביניהם שמעון אברג'יל ציינו כי למרות שראש העיר נתן להם את ברכת הדרך לממש את זכותם הדמוקרטית ולהתמודד בבחירות בכל מסגרת ושיתופי פעולה שירצו ובלבד שלא יצטרפו למישהו שמתמודד מולו הם נהגו בו בחוסר כבוד ובכפיות טובה והצטרפו דווקא למתמודד מולו ולמרות זאת ברדה קרא לפיוס ולשלום באמצעות נשיאת הגרעין צביה יונגרייס, מנהל הגרעין אברהם ליפשיץ ומנהל ישיבת 'נחלת ישראל' הרב שניאור קץ והם בחרו לדחות את ידו המושטת לשלום.

השבוע, כאמור, כשבע שנים לאחר שהוקם, החליטו ברשות המקומית לסיים את ההתקשרות ושיתוף הפעולה עם הגרעין התורני וציינו כי לאחר תקופה ארוכה בה נתמך בתקציבים, בהקצאת משרד ואולם בבית ספר "האר"י" ושימוש במבנה העירייה ושלוחותיה, הגיעה העת של הגרעין לצאת ולבצע את שליחותם בכוחות עצמם.

"אין ספק שהגרעין עבר טרנספורמציה ומרוב מחמאות על חשיבותו והעצמת פעילותו שהענקנו להם נדמה להם שהם הקימו את מגדל העמק או שמגדל העמק לא תוכל להתקיים בלעדיהם וחשוב להנחית אותם לקרקע המציאות" אמרו השבוע גורמים ברשות והוסיפו: "לאחר שנים ארוכות של שיתוף פעולה רשאים ראשי הגרעין וחבריו לפעול באופן עצמאי. שמחנו לשמוע מראשי הגרעין על תורמים שכבר התגייסו לסייע להם ואנחנו מברכים על כך. חברי הגרעין היו ויישארו תושבי העיר וימשיכו ליהנות מכלל השירותים שהרשות מעניקה לכלל תושביה".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here